Prowadzony w
cyklach:
2022/23Z, 2022/23L, 2023/24Z, 2023/24L, 2024/25Z, 2024/25L
Kod ISCED: 0231
Punkty ECTS:
1
Język:
norweski
Kurs dokształcający w zakresie języka norweskiego
36720208-30
Zajęcia na kursie zakładają ćwiczenie zintegrowanych sprawności: słuchania, mówienia, czytania i pisania w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych.
Nauczanie gramatyki jest podporządkowane funkcji komunikacyjnej i odbywa się w kontekście tematyczno-sytuacyjnym.
Tematyka zajęć dostosowana jest do potrzeb uczestnika i obejmuje szeroko rozumiane sytuacje życiowe.
Na zajęciach prowadzona jest praca z różnorodnymi materiałami tekstowymi umożliwiającymi opanowanie słownictwa ogólnego.
Całkowity nakład pracy studenta
1 punkt ECTS*
30 godzin = zajęcia z udziałem prowadzącego- ćwiczenia (godziny kontaktowe) [0,86 ECTS]
5 godzin praca własna (ćwiczenia i powtarzanie materiału) [0,14 ECTS]
* 1 ECTS = 25-30 godzin pracy uczestnika kursu
Efekty uczenia się - wiedza
W01 Ma opanowany bardzo podstawowy zasób słów i zdań związanych z konkretnymi sytuacjami i grupami leksykalnymi odnoszącymi się do różnych obszarów ludzkiej egzystencji.
W02 Zna struktury gramatyczne w zakresie morfologii i składni.
W03 Zna podstawowe zasady fonetyczne.
Efekty uczenia się - umiejętności
U01 Rozumie bardzo proste ustne i pisemne przekazy w postaci poleceń, wskazówek i informacji.
U02 Bierze udział w rozmowie pod warunkiem, że rozmówca jest gotów powtarzać lub inaczej formułować swoje myśli, mówiąc wolniej oraz pomagając ująć w słowa to, co usiłuje opowiedzieć.
U03 Czyta poprawnie i ze zrozumieniem znane nazwy, słowa
i bardzo proste zdania, np.: na tablicach informacyjnych i plakatach lub w katalogach.
U04 Formułuje proste pytania dotyczące najlepiej mu znanych tematów lub najpotrzebniejszych spraw – i odpowiada na tego typu pytania; potrafi napisać krótki, prosty tekst.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K01 Rozumie potrzebę uczenia się języka obcego przez całe życie. Jest świadomy jego znaczenia jako narzędzia szeroko rozumianej komunikacji społecznej.
K02 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności
i rozumie potrzebę ciągłego ich doskonalenia.
K03 Potrafi pracować w grupie przyjmując w niej rożne role.
K04 Jest przygotowany do funkcjonowania w otoczeniu kulturowo
i językowo odmiennym.
Metody dydaktyczne
Metoda kognitywno- komunikacyjna – z zastosowaniem rożnych mediów oraz urozmaiconych form pracy studenta.
Wymagania wstępne
brak
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie bez oceny i fakultatywny egzamin
na certyfikat językowy
Kolokwia – W01, W02, W03, U01, itp.
Aktywność – K01
Obecność na zajęciach 60%
Praktyki zawodowe
Literatura
Prowadzący zajęcia dokonuje indywidualnie wyboru literatury spośród dostępnych na rynku podręczników nauczanego języka obcego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: