Język angielski w chemii IV
3600-4LEN-CHMIA-030E
Program kursu zakłada rozwijanie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, rozumienia ze słuchu oraz pisania;
-kształtowanie i doskonalenie sprawności językowych z użyciem specjalistycznej terminologii, umożliwiających wypowiadanie się na tematy związane z aspektami akademickimi i zawodowymi, a w szczególności prowadzenia debaty na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców
-pracę z różnorodnymi materiałami tekstowymi umożliwiającymi opanowanie słownictwa związanego z kierunkiem studiów;
-pracę z oryginalnymi nagraniami umożliwiającymi słuchanie języka angielskiego w różnych kontekstach sytuacyjnych o tematyce związanej z kierunkiem studiów;
-zastosowanie właściwych struktur językowych w różnych formach prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych z wykorzystaniem terminologii specjalistycznej
Kurs języka angielskiego kończy się egzaminem na poziomie B2+ sprawdzającym umiejętności użycia terminologii specjalistycznej.
W cyklu 2022/23L:
Program kursu zakłada rozwijanie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, rozumienia ze słuchu oraz pisania; -kształtowanie i doskonalenie sprawności językowych z użyciem specjalistycznej terminologii, umożliwiających wypowiadanie się na tematy związane z aspektami akademickimi i zawodowymi, a w szczególności prowadzenia debaty na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców -pracę z różnorodnymi materiałami tekstowymi umożliwiającymi opanowanie słownictwa związanego z kierunkiem studiów; -pracę z oryginalnymi nagraniami umożliwiającymi słuchanie języka angielskiego w różnych kontekstach sytuacyjnych o tematyce związanej z kierunkiem studiów; -zastosowanie właściwych struktur językowych w różnych formach prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych z wykorzystaniem terminologii specjalistycznej Kurs języka angielskiego kończy się egzaminem na poziomie B2+ sprawdzającym umiejętności użycia terminologii specjalistycznej.
|
W cyklu 2023/24L:
Program kursu zakłada rozwijanie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, rozumienia ze słuchu oraz pisania; -kształtowanie i doskonalenie sprawności językowych z użyciem specjalistycznej terminologii, umożliwiających wypowiadanie się na tematy związane z aspektami akademickimi i zawodowymi, a w szczególności prowadzenia debaty na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców -pracę z różnorodnymi materiałami tekstowymi umożliwiającymi opanowanie słownictwa związanego z kierunkiem studiów; -pracę z oryginalnymi nagraniami umożliwiającymi słuchanie języka angielskiego w różnych kontekstach sytuacyjnych o tematyce związanej z kierunkiem studiów; -zastosowanie właściwych struktur językowych w różnych formach prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych z wykorzystaniem terminologii specjalistycznej Kurs języka angielskiego kończy się egzaminem na poziomie B2+ sprawdzającym umiejętności użycia terminologii specjalistycznej.
|
Całkowity nakład pracy studenta
Udział w zajęciach - 30h
Konsultacje - 15h
Praca własna - 30h
Całkowity nakład pracy studenta: 75 godzin
Efekty uczenia się - wiedza
nie dotyczy
Efekty uczenia się - umiejętności
Chemia ogólna
K_U08 - potrafi samodzielnie wyszukać informacje w czasopismach naukowych i popularnonaukowych oraz chemicznych bazach danych w języku polskim, angielskim; formułuje problemy naukowe z zakresu chemii, szuka ich rozwiązania, przedstawia wyniki pracy w formie raportów pisemnych w języku polskim i obcym oraz w formie samodzielnie przygotowanego referatu
K_U12 - potrafi zaplanować, wyszukać w literaturze, przewidywać możliwe kierunki, wykonać i weryfikować sposób syntezy, badania składu oraz właściwości nowego związku chemicznego
Chemia kosmetyczna
K_U05 potrafi samodzielnie wyszukać informacje w czasopismach naukowych i popularnonaukowych oraz chemicznych bazach danych w języku polskim, angielskim; formułuje problemy naukowe z zakresu chemii, szuka ich rozwiązania, przedstawia wyniki pracy w formie raportów pisemnych w języku polskim i obcym oraz w formie samodzielnie przygotowanego referatu
K_U08 potrafi zaplanować, wyszukać w literaturze, przewidywać możliwe kierunki, wykonać i weryfikować sposób syntezy, badania składu oraz właściwości nowego związku chemicznego
Chemia medyczna:
K_U02 -potrafi dyskutować na tematy związane z chemią medyczną podczas nauki oraz w przygotowaniu pracy dyplomowej. Umie przygotować opracowanie wyników w języku polskim i języku angielskim, posługuje się językiem angielskim umożliwiającym komunikowanie się na poziomie B2+ z zakresu chemii medycznej
Chemia kryminalistyczna
K_U02 - potrafi komunikować się na tematy związane z chemią kryminalistyczną podczas nauki oraz w przygotowaniu pracy dyplomowej. Umie przygotować opracowanie wyników w języku polskim i języku obcym na poziomie B2+ oraz posiada umiejętności językowe umożliwiające wystąpienia ustne z zakresu chemii kryminalistycznej
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
nie dotyczy
Metody dydaktyczne
Metoda kognitywno - komunikacyjna z zastosowaniem rożnych
technik, mediów, materiałów autentycznych oraz urozmaiconych form pracy studenta z naciskiem na dyskurs akademicki w tym:
dyskusję, analizę tekstu czytanego i słuchanego, interpretację danych i prezentowanie efektów pracy samodzielnej jak i zespołowej, burzę mózgów, e-learning
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- studium przypadku
- projektu
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Kontynuacja z I stopnia
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metoda i kryteria oceny
1. Aktywność
2. Testy/kolokwia
3. Krótka prezentacja
4. Wypowiedzi ustne/ udział w zadaniach typu ”problem solving”/ burza mózgów, praca w zespołach i raportowanie rezultatów pracy/ debata
5. Egzamin
Praktyki zawodowe
Literatura
1. Tamzen A., Cambridge English for Scientists, Cambridge University Press, 2015
2. Philpot S. , Curnick L., Headway Academic Skills: Reading, Writing and Study Skills, Level 3, Oxford University Press, 2011
3. McCarthy M., O’Dell F, Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2007
4. Gussendorf Marion, English for Presentations, Wydawnictwo Edu, 2007
5. Bell D., Passport to Academic Presentations, Garnet Publishing House, 2016
6. Moore J., Oxford Academic Vocabulary Practice B2-C1, Oxford University Press, 2017
7. English in Chemistry. Technical vocabulary textbook for students and PhD students, Horowska D. Wydawnictwo Politechnika Gdańska, 2023
Materiały dodatkowe zawarte na platformie moodle adaptowane z podręczników, publikacji akademickich z dziedziny chemii dostosowane do poziomu grupy, nagrania, filmy, materiały autorskie wykładowcy.
7. Emmerson P., Email English, Macmillan Education, 2004
8. Jordan R. R., Academic Writing Course. Edinburg: Longman, 1996.
9. Wallwork A. Harding K., International Express Student's Book Upper-Intermediate, OUP, 2007
10. Pohl A., Glendinning E.H. , Oxford English for Careers: Technology 2: Student's Book, OUP, 2008)
W cyklu 2022/23L:
McCarthy M., O’Dell F, Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2007 Tamzen A., Cambridge English for Scientists, Cambridge University Press, 2015 Gussendorf Marion, English for Presentations, Wydawnictwo Edu, 2007 Materiały dodatkowe zawarte na platformie moodle adaptowane z podręczników, publikacji akademickich z dziedziny chemii dostosowane do poziomu grupy, nagrania, filmy, materiały autorskie wykładowcy.
|
W cyklu 2023/24L:
1. Tamzen A., Cambridge English for Scientists, Cambridge University Press, 2015 2. Philpot S. , Curnick L., Headway Academic Skills: Reading, Writing and Study Skills, Level 3, Oxford University Press, 2011 3. McCarthy M., O’Dell F, Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2007 4. Gussendorf Marion, English for Presentations, Wydawnictwo Edu, 2007 5. Bell D., Passport to Academic Presentations, Garnet Publishing House, 2016 6. Moore J., Oxford Academic Vocabulary Practice B2-C1, Oxford University Press, 2017 7. Emmerson P., Email English, Macmillan Education, 2004 8. Jordan R. R., Academic Writing Course. Edinburg: Longman, 1996. 9. Wallwork A. Harding K., International Express Student's Book Upper-Intermediate, OUP, 2007 10. Pohl A., Glendinning E.H. , Oxford English for Careers: Technology 2: Student's Book, OUP, 2008) Materiały dodatkowe zawarte na platformie moodle adaptowane z podręczników, publikacji akademickich z dziedziny chemii dostosowane do poziomu grupy, nagrania, filmy, materiały autorskie wykładowcy.
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: