Język angielski w biznesie II
3600-2LEN-EKBIZ-060E
Program kursu Język angielski w biznesie II zakłada rozwijanie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, rozumienia ze słuchu oraz pisania;
- kształtowanie i doskonalenie sprawności językowych z użyciem terminologii specjalistycznej, umożliwiających wypowiadanie się na tematy związane z aspektami akademickimi i zawodowymi, a w szczególności branie udziału w debacie (umiejętność przedstawiania i oceniania różnych opinii i stanowisk oraz dyskutowania o nich)
- pracę z różnorodnymi materiałami tekstowymi umożliwiającymi opanowanie słownictwa związanego z kierunkiem studiów;
- pracę z oryginalnymi nagraniami umożliwiającymi słuchanie języka obcego w różnych kontekstach sytuacyjnych o tematyce związanej z kierunkiem studiów;
- zastosowanie właściwych struktur językowych w różnych formach prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych z wykorzystaniem terminologii specjalistycznej;
Kurs Język angielski w biznesie II kończy się egzaminem na poziomie B2.
W cyklu 2022/23L:
Program kursu Język angielski w biznesie II zakłada rozwijanie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, rozumienia ze słuchu oraz pisania; -kształtowanie i doskonalenie sprawności językowych z użyciem terminologii specjalistycznej, umożliwiających wypowiadanie się na tematy związane z aspektami akademickimi i zawodowymi, a w szczególności branie udziału w dyskusji i debacie (umiejętność przedstawiania i oceniania różnych opinii i stanowisk oraz dyskutowania o nich) -pracę z różnorodnymi materiałami tekstowymi umożliwiającymi opanowanie słownictwa związanego z kierunkiem studiów; -pracę z oryginalnymi nagraniami umożliwiającymi słuchanie języka angielskiego w różnych kontekstach sytuacyjnych o tematyce związanej z kierunkiem studiów; -zastosowanie właściwych struktur językowych w różnych formach prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych z wykorzystaniem terminologii specjalistycznej; Tematyka lektoratu dostosowana jest do potrzeb studentów kierunków ekonomicznych i obejmuje terminologię biznesową. Niezbędnym aspektem zajęć jest rozwijanie autonomii w procesie uczenia się języka (wykształcenie umiejętności samooceny, uświadomienie sobie własnych potrzeb, przejęcie odpowiedzialności za własną naukę). Warunkiem osiągnięcia warunków kształcenia na danym poziomie jest praca indywidualna studenta (poza godzinami zorganizowanymi) w liczbie, co najmniej równej ilości godzin kursu. Kurs Język angielski w biznesie II kończy się egzaminem na poziomie B2 sprawdzającym umiejętności użycia terminologii specjalistycznej.
|
W cyklu 2023/24L:
Program kursu Język angielski w biznesie II zakłada rozwijanie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, rozumienia ze słuchu oraz pisania; -kształtowanie i doskonalenie sprawności językowych z użyciem terminologii specjalistycznej, umożliwiających wypowiadanie się na tematy związane z aspektami akademickimi i zawodowymi, a w szczególności branie udziału w dyskusji i debacie (umiejętność przedstawiania i oceniania różnych opinii i stanowisk oraz dyskutowania o nich) -pracę z różnorodnymi materiałami tekstowymi umożliwiającymi opanowanie słownictwa związanego z kierunkiem studiów; -pracę z oryginalnymi nagraniami umożliwiającymi słuchanie języka angielskiego w różnych kontekstach sytuacyjnych o tematyce związanej z kierunkiem studiów; -zastosowanie właściwych struktur językowych w różnych formach prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych z wykorzystaniem terminologii specjalistycznej; Tematyka lektoratu dostosowana jest do potrzeb studentów kierunków ekonomicznych i obejmuje terminologię biznesową. Niezbędnym aspektem zajęć jest rozwijanie autonomii w procesie uczenia się języka (wykształcenie umiejętności samooceny, uświadomienie sobie własnych potrzeb, przejęcie odpowiedzialności za własną naukę). Warunkiem osiągnięcia warunków kształcenia na danym poziomie jest praca indywidualna studenta (poza godzinami zorganizowanymi) w liczbie, co najmniej równej ilości godzin kursu. Kurs Język angielski w biznesie II kończy się egzaminem na poziomie B2 sprawdzającym umiejętności użycia terminologii specjalistycznej.
|
W cyklu 2024/25L:
Program kursu Język angielski w biznesie II zakłada rozwijanie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, rozumienia ze słuchu oraz pisania; -kształtowanie i doskonalenie sprawności językowych z użyciem terminologii specjalistycznej, umożliwiających wypowiadanie się na tematy związane z aspektami akademickimi i zawodowymi, a w szczególności branie udziału w dyskusji i debacie (umiejętność przedstawiania i oceniania różnych opinii i stanowisk oraz dyskutowania o nich) -pracę z różnorodnymi materiałami tekstowymi umożliwiającymi opanowanie słownictwa związanego z kierunkiem studiów; -pracę z oryginalnymi nagraniami umożliwiającymi słuchanie języka angielskiego w różnych kontekstach sytuacyjnych o tematyce związanej z kierunkiem studiów; -zastosowanie właściwych struktur językowych w różnych formach prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych z wykorzystaniem terminologii specjalistycznej; Tematyka lektoratu dostosowana jest do potrzeb studentów kierunków ekonomicznych i obejmuje terminologię biznesową. Niezbędnym aspektem zajęć jest rozwijanie autonomii w procesie uczenia się języka (wykształcenie umiejętności samooceny, uświadomienie sobie własnych potrzeb, przejęcie odpowiedzialności za własną naukę). Warunkiem osiągnięcia warunków kształcenia na danym poziomie jest praca indywidualna studenta (poza godzinami zorganizowanymi) w liczbie, co najmniej równej ilości godzin kursu. Kurs Język angielski w biznesie II kończy się egzaminem na poziomie B2 sprawdzającym umiejętności użycia terminologii specjalistycznej.
|
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 112 godzin w całym cyklu (semestr III: 56 godz., semestr IV: 56 godz.)
Testy samooceniające na platformie Moodle: 8 godzin w całym cyklu (zgodnie z Zarządzeniem Nr 12 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 7 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowego trybu organizacji na studiach stacjonarnych zajęć z języków obcych w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: 30 godzin w całym cyklu
Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (egzamin, prace zaliczeniowe): 20 godzin w całym cyklu
Konsultacje: 5 godzin w całym cyklu
Efekty uczenia się - umiejętności
Zarządzanie
U01: Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii (K_U09)
U02: Student potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (K_U09)
U03: Student potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia JęzykowegoU04: Student potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U09)
U04: potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U09)
Finanse i Rachunkowość
U01: Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii. (K_U10)
U02: Student potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich. (K_U09)
U03: Student potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia JęzykowegoU04: Student potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U10)
U04: potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U10)
Ekonomia
U01: Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii. (K_U10)
U02: Student potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (K_U10).
U03: Student potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia JęzykowegoU04: Student potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U11)
U04: potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U11)
Komunikacja i psychologia w biznesie
U01: Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii. (K_U11)
U02: Student potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich. (K_U11)
U03: Student potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia JęzykowegoU04: Student potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U11)
U04: potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U11)
Logistyka
U01: Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii. (K_U09)
U02: Student potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich. (K_U09)
U03: Student potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia JęzykowegoU04: Student potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U09)
U04: potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U09)
Management
U01: Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii (K_U09)
U02: Student potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (K_U09)
U03: Student potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
U04: Student potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U09)
Metody dydaktyczne
Zastosowanie rożnych mediów oraz urozmaiconych form pracy studenta.
Metoda kognitywno - komunikacyjna z zastosowaniem rożnych mediów oraz urozmaiconych form pracy studenta
Metody eksponujące (drama, inscenizacja, pokaz, symulacja)
Metody podające (opis, opowiadanie, pogadanka)
Metody poszukujące (ćwiczeniowa, giełda pomysłów, projektu)
Metody eksponujące (drama, inscenizacja, pokaz, symulacja).
Metody podające (opis, opowiadanie, pogadanka).
Metody poszukujące (ćwiczeniowa, giełda pomysłów, oxfordzka, projektu).
Metody dydaktyczne w kształceniu online (metody ewaluacyjne)
Metody dydaktyczne eksponujące
- drama
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- pogadanka
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- studium przypadku
- projektu
- SWOT
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody oparte na współpracy
- gry i symulacje
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody służące prezentacji treści
- metody ewaluacyjne
- metody wymiany i dyskusji
- metody integracyjne
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Kontynuacja nauki języka obcego ze szkoły średniej
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W toku nauczania student uzyskuje semestralną ocenę z lektoratu na podstawie poziomu opanowania różnych sprawności językowych.
Na końcową ocenę semestralną składają się:
- ocena ciągła obejmująca bieżące przygotowanie do zajęć, odrabianie zadań domowych oraz aktywność na zajęciach (U01, U03, U04);
- pisemne testy kontrolne obejmujące sprawdzenie opanowanych przez studenta zagadnień (U01, U03, U04);
- prace pisemne (U01, U03);
- wypowiedzi ustne (U01, U02, U03, U04).
Oprócz uczestnictwa w zajęciach warunkiem osiągnięcia efektów uczenia się na danym poziomie jest również praca indywidualna studenta.
Kurs języka angielskiego kończy się egzaminem pisemnym, który sprawdza umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem, także znajomość gramatyki, słownictwa i kolokacji (U01, U03, U04).
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie pierwszego i drugiego semestru.
Warunkiem zaliczenia semestru jest uzyskanie oceny pozytywnej (minimum 60%) ze wszystkich testów kontrolnych, zaliczenie wypowiedzi ustnych oraz zaliczenie prac pisemnych (m.in. na platformie Moodle).
Skala ocen:
60 % – 67 % = 3,0 (dostateczny)
68 % – 75 % = 3,5 (dostateczny plus)
76 % – 83 % = 4,0 (dobry)
84 % – 91 % = 4,5 (dobry plus)
92 % – 100 % = 5,0 (bardzo dobry)
Szczegółowe metody i kryteria oceniania obowiązujące u poszczególnych prowadzących są przedstawiane na zajęciach na początku danego etapu nauki.
Literatura
Podręczniki do nauki specjalistycznego języka obcego stosowanego w różnych kontekstach zawodowych, nagrania, filmy, materiały z prasy branżowej oraz Internetu, zbiory ćwiczeń, gry dydaktyczne oraz materiały autorskie wykładowcy.
W cyklu 2022/23L:
Podręczniki do nauki specjalistycznego języka angielskiego dostosowane do poziomu grupy, słowniki, nagrania, filmy, materiały z prasy i Internetu, zbiory ćwiczeń, gry dydaktyczne oraz materiały autorskie wykładowcy.
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: