Język niemiecki specjalistyczny III 3600-136DEZSNJR3-15Z
ajęcia na kursie j. niemieckiego zakładają ćwiczenie zintegrowanych sprawności: słuchania, mówienia, czytania i pisania w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych.
Istotnym elementem kursu jest zintegrowanie umiejętności skierowanych na przyszłą działalność zawodową (język specjalistyczny). W zależności od poziomu kursu student nabiera umiejętności pracy z tekstem specjalistycznym.
Nauczanie gramatyki jest podporządkowane funkcji komunikacyjnej i odbywa się w kontekście zastosowania w języku specjalistycznym.
Nieodzownym aspektem kursu jest rozwijanie autonomii w procesie uczenia się języka (wykształcenie umiejętności samooceny, uświadomienie sobie własnych potrzeb, przejęcie odpowiedzialności za własna naukę).
Warunkiem osiągnięcia efektów kształcenia jest praca indywidualna studenta (poza godzinami zorganizowanymi) w wymiarze co najmniej równym ilości godzin lektoratu.
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 78 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 29 września 2006 r. student może zostać zwolniony z lektoratu po przedłożeniu odpowiedniego certyfikatu
patrz: http://www.spnjo.umk.pl/strefa_studenta/lektoraty/certyfikaty/
lub po zdaniu egzaminu zwalniającego, patrz: http://www.spnjo.umk.pl/strefa_studenta/lektoraty/egzamin/
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - umiejętności
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Na końcową ocenę semestralną składają się:
- ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć, odrabianie zadań domowych oraz aktywność na zajęciach )
- śródsemestralne pisemne testy kontrolne obejmujące sprawdzenie opanowanych przez studenta zagadnień leksykalnych i gramatycznych
- prace pisemne
- wypowiedzi ustne
Ocena semestralna jest średnią z poszczególnych elementów.
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa, tzn. ,obowiązkowe wykonywanie zadań i testów w wyznaczonych terminach, udział w zajęciach
W przypadku absencji na zajęciach zdalnych wynikających z ograniczeń technicznych lub innych zdarzeń losowych, które uniemożliwiają udział w zajęciach zdalnych, uczestnik zajęć zobligowany jest do zgłoszenia tego faktu i ustalenia z prowadzącym innych warunków rozliczenia jego pracy.
Skala ocen:
100% - 92% bdb
91% - 84% db+
83%- 76% db
75% - 68% dst
67% - 60% dst
59% i mniej ndst.
System oceniania wypowiedzi ustnych:
bdb – rozmowa lub wypowiedź wyczerpuje temat, jest płynna z nielicznymi błędami językowymi, poprawna pod względem akcentu i melodii, urozmaicone słownictwo i struktury językowe
db – błędy gramatyczne, leksykalne lub w akcencie i melodii częściowo zakłócają osiągnięcie celu wypowiedzi lub rozmowy. Stosowane słownictwo i struktury gramatyczne ogólnie zadawaląjące.
dst – ubogie słownictwo, liczne błędy gramatyczne i fonetyczne w dużym stopniu zakłócają komunikat, ale jest on nadal w miarę zrozumiały dla odbiorcy. Brak płynności spowodowany zastanawianiem się i przerwami.
ndst – student nie realizuje celu komunikacji z powodu bardzo ograniczonej umiejętności w zakresie gramatyki, słownictwa i fonetyki. Brak komunikacji.
Literatura
Podręczniki do nauki j. niemieckiego dostosowane do poziomu grupy, słowniki, nagrania, filmy, materiały z prasy i internetu, zbiory ćwiczeń, materiały autorskie wykładowcy, gry dydaktyczne.
Szczegółowy spis literatury obowiązującej u poszczególnych prowadzących zajęcia znajdują się w opisie konkretnej grupy języka niemieckiego i jest przedstawiany na zajęciach na początku danego etapu nauki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: