Język angielski w biznesie II
3600-113ENL-N1R2-36E
Program kursu Język angielski w biznesie II zakłada rozwijanie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, rozumienia ze słuchu oraz pisania;
- kształtowanie i doskonalenie sprawności językowych z użyciem terminologii specjalistycznej, umożliwiających wypowiadanie się na tematy związane z aspektami akademickimi i zawodowymi, a w szczególności branie udziału w debacie (umiejętność przedstawiania i oceniania różnych opinii i stanowisk oraz dyskutowania o nich)
- pracę z różnorodnymi materiałami tekstowymi umożliwiającymi opanowanie słownictwa związanego z kierunkiem studiów;
- pracę z oryginalnymi nagraniami umożliwiającymi słuchanie języka obcego w różnych kontekstach sytuacyjnych o tematyce związanej z kierunkiem studiów;
- zastosowanie właściwych struktur językowych w różnych formach prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych z wykorzystaniem terminologii specjalistycznej;
Kurs Język angielski w biznesie II kończy się egzaminem na poziomie B2.
W cyklu 2023/24L:
Program kursu zakłada: - rozwijanie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, rozumienia ze słuchu oraz pisania; -praca z różnorodnymi materiałami tekstowymi umożliwiającymi opanowanie słownictwa ogólnego i związanego z kierunkiem studiów; -kształtowanie i doskonalenie umiejętności komunikacyjnych w różnych sytuacjach życiowych oraz związanych z kierunkiem studiów, umożliwiających wypowiadanie się na tematy ogólne oraz związane z aspektami akademickimi i zawodowymi; -praca z oryginalnymi nagraniami umożliwiającymi słuchanie języka angielskiego w różnych kontekstach sytuacyjnych o tematyce ogólnej oraz związanej z kierunkiem studiów; -zastosowanie właściwych struktur językowych w różnych formach prac pisemnych z wykorzystaniem słownictwa ogólnego i związanego z kierunkiem studiów; -uzupełnienie wiedzy o historii i kulturze krajów anglojęzycznych w celu poprawnego funkcjonowania w otoczeniu kulturowo i językowo odmiennym.
|
W cyklu 2024/25L:
Program kursu zakłada: - rozwijanie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, rozumienia ze słuchu oraz pisania; -praca z różnorodnymi materiałami tekstowymi umożliwiającymi opanowanie słownictwa ogólnego i związanego z kierunkiem studiów; -kształtowanie i doskonalenie umiejętności komunikacyjnych w różnych sytuacjach życiowych oraz związanych z kierunkiem studiów, umożliwiających wypowiadanie się na tematy ogólne oraz związane z aspektami akademickimi i zawodowymi; -praca z oryginalnymi nagraniami umożliwiającymi słuchanie języka angielskiego w różnych kontekstach sytuacyjnych o tematyce ogólnej oraz związanej z kierunkiem studiów; -zastosowanie właściwych struktur językowych w różnych formach prac pisemnych z wykorzystaniem słownictwa ogólnego i związanego z kierunkiem studiów; -uzupełnienie wiedzy o historii i kulturze krajów anglojęzycznych w celu poprawnego funkcjonowania w otoczeniu kulturowo i językowo odmiennym.
|
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 72 godziny w całym cyklu (semestr III: 36 godz., semestr IV: 36 godz.)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: 50 godzin w całym cyklu
Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (egzamin, prace zaliczeniowe): 50 godzin w całym cyklu
Konsultacje: 3 godziny w całym cyklu
Efekty uczenia się - umiejętności
Zarządzanie
U01: Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii (K_U09
U02: Student potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (K_U09
U03: Student potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia JęzykowegoU04: Student potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U09)
U04: potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U09)
Finanse i Rachunkowość
U01: Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii. (K_U10)
U02: Student potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich. (K_U09)
U03: Student potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia JęzykowegoU04: Student potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U10)
U04: potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U10)
Komunikacja i psychologia w biznesie
U01: Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii. (K_U11)
U02: Student potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich. (K_U11)
U03: Student potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia JęzykowegoU04: Student potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U11)
U04: potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U11)
Logistyka
U01: Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii. (K_U09)
U02: Student potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich. (K_U09)
U03: Student potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia JęzykowegoU04: Student potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U09)
U04: potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładów na tematy związane z kierunkiem studiów i innych form prezentacji akademickich i zawodowych. (K_U09)
Metody dydaktyczne
Zastosowanie rożnych mediów oraz urozmaiconych form pracy studenta.
Metoda kognitywno - komunikacyjna z zastosowaniem rożnych mediów oraz urozmaiconych form pracy studenta
Metody eksponujące (drama, inscenizacja, pokaz, symulacja)
Metody podające (opis, opowiadanie, pogadanka)
Metody poszukujące (ćwiczeniowa, giełda pomysłów, projektu)
Metody eksponujące (drama, inscenizacja, pokaz, symulacja).
Metody podające (opis, opowiadanie, pogadanka).
Metody poszukujące (ćwiczeniowa, giełda pomysłów, oxfordzka, projektu).
Metody dydaktyczne w kształceniu online (metody ewaluacyjne)
Wymagania wstępne
Kontynuacja nauki języka obcego ze szkoły średniej
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W toku nauczania student uzyskuje semestralną ocenę z lektoratu na podstawie poziomu opanowania różnych sprawności językowych.
Na końcową ocenę semestralną składają się:
- ocena ciągła obejmująca bieżące przygotowanie do zajęć, odrabianie zadań domowych oraz aktywność na zajęciach (U01, U03, U04);
- pisemne testy kontrolne obejmujące sprawdzenie opanowanych przez studenta zagadnień (U01, U03, U04);
- prace pisemne (U01, U03);
- wypowiedzi ustne (U01, U02, U03, U04).
Oprócz uczestnictwa w zajęciach warunkiem osiągnięcia efektów uczenia się na danym poziomie jest również praca indywidualna studenta.
Kurs języka angielskiego kończy się egzaminem pisemnym, który sprawdza umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem, także znajomość gramatyki, słownictwa i kolokacji (U01, U03, U04).
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie pierwszego i drugiego semestru.
Warunkiem zaliczenia semestru jest uzyskanie oceny pozytywnej (minimum 60%) ze wszystkich testów kontrolnych, zaliczenie wypowiedzi ustnych oraz zaliczenie prac pisemnych (m.in. na platformie Moodle).
Skala ocen:
60 % – 67 % = 3,0 (dostateczny)
68 % – 75 % = 3,5 (dostateczny plus)
76 % – 83 % = 4,0 (dobry)
84 % – 91 % = 4,5 (dobry plus)
92 % – 100 % = 5,0 (bardzo dobry)
Szczegółowe metody i kryteria oceniania obowiązujące u poszczególnych prowadzących są przedstawiane na zajęciach na początku danego etapu nauki.
Literatura
Podręczniki do nauki specjalistycznego języka obcego stosowanego w różnych kontekstach zawodowych, nagrania, filmy, materiały z prasy branżowej oraz Internetu, zbiory ćwiczeń, gry dydaktyczne oraz materiały autorskie wykładowcy.
W cyklu 2023/24L:
Podręczniki do nauki specjalistycznego języka angielskiego dostosowane do poziomu grupy, słowniki, nagrania, filmy, materiały z prasy i Internetu, zbiory ćwiczeń, gry dydaktyczne oraz materiały autorskie wykładowcy.
|
W cyklu 2024/25L:
Podręczniki do nauki specjalistycznego języka angielskiego dostosowane do poziomu grupy, słowniki, nagrania, filmy, materiały z prasy i Internetu, zbiory ćwiczeń, gry dydaktyczne oraz materiały autorskie wykładowcy.
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: