Zrównoważony i zintegrowany rozwój miejskich systemów osadniczych 2800-ZZRMS-GiKS-3-S1
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z holistyczną koncepcją zrównoważonego rozwoju wdrażaną w miejskich systemach osadniczych. Student zdobędzie wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw zrównoważonego rozwoju miast, koncepcji zrównoważonego rozwoju miast wraz z praktycznymi wdrożeniami, strategii zrównoważonego rozwoju miast oraz związanym z tym wyzwań
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- biograficzna
- ćwiczeniowa
- referatu
- giełda pomysłów
- obserwacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Wykład i ćwiczenia : zaliczenie na ocenę na podstawie kolokwium i wykonanych ćwiczeń oraz projektu K_W01, K_W02, K_W03, K_W08, K_U01, K_U02, K_U08, K_U09, K_K01, K_K02, K_K03, K_K04, K_K06, K_K07
Kryteria oceniania:
ndst – 0-50 pkt (0-50%)
dst- 51-60 pkt (51-60%)
dst plus- 61-70 pkt (61-70%)
db- 71-80 pkt (71-80%)
db plus- 81-90 pkt (81-90%)
bdb- 91-100 pkt (91-100%)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Borys T., (2013). Wskaźniki zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Warszawa-Białystok.
2. Kozłowski, P. (2002). Ekorozwój wyzwanie XXI wieku. PAN, Warszawa.
3. Szymańska, D. (2013). Geografia osadnictwa. Wydawnictwo Naukowe PWN.
4. Szymańska, D., & Korolko, M. (2015). Inteligentne miasta: idea, koncepcje i wdrożenia. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
5. Zabłocki G., (2002). Rozwój zrównoważony - idee, efekty, kontrowersje, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Literatura uzupełniająca:
1. Borys, T. (2011). Zrównoważony rozwój–jak rozpoznać ład zintegrowany. Problemy ekorozwoju, 6(2), 75-81.
2. Giordano, K. (2005). Planowanie zrównoważonego rozwoju gminy w praktyce. Lublin: Wydawnictwo KUL.
3. Kozłowski J., (2012). Zintegrowane planowanie zrównoważonego rozwoju: zarys metodyki. Instytut Rozwoju Miast, Kraków.
4. Kronenberg, J., Bergier, T., & Sendzimira, F. (2010). Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce. Fundacja Sendzimira.
5. Kowalewski, A. T. (2005). Rozwój zrównoważony w procesach urbanizacji. Nauka, 1, 123-146.
6. Kudłacz, T., & Markowski, T. (2002). Zintegrowany rozwój aglomeracji jako podstawa budowania konkurencyjności polskiej przestrzeni społeczno-gospodarczej. Studia Regionalne i Lokalne, (2-3 (9)), 15-36.
7. Szymańska, D., Korolko, M., Grzelak-Kostulska, E., & Lewandowska, A. (2016). Ekoinnowacje w miastach, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: