Wprowadzenie do grafiki komputerowej 2800-WDGK-GI-1-S2
1. Wprowadzenie do grafiki rastrowej. Podstawowe pojęcia i oprogramowanie.
2. Wprowadzenie do GIMP. Interfejs użytkownika i podstawowe operacje na pliku. Praca na warstwach.
3. Przekształcanie obrazów. Przekształcenia geometryczne obrazu.
4. Zaawansowane przetwarzanie obrazów. Kanały, filtry i przetwarzanie kolorów.
5. Podstawy animacji 2D.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Uzyskanie pozytywnej oceny warunkuje:
- frekwencja na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność nieusprawiedliwiona);
- otrzymanie pozytywnej oceny z zaliczenia pisemnego (kolokwium z grafiki rastrowej) - zagadnienia dotyczące grafiki rastrowej w ramach W1, W2, W3, U1, U2, U4.
- projekt z animacji 2D - zagadnienia dotyczące animacji w ramach W1, W2, W3, U1, U3, U4.
Wymagany próg na ocenę (zaliczenia pisemne):
50% ¬– ocenę dostateczną
60% – ocenę plus dostateczną
70% – ocenę dobrą
80% – ocenę plus dobrą
90% – ocenę bardzo dobrą
Praktyki zawodowe
nie przewiduje się
Literatura
Literatura podstawowa (obowiązkowa):
W. Gajda, GIMP w zastosowaniach, MIKOM, Warszawa, 2007.
R. Parent, Animacja komputerowa Algorytmy i techniki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011.
Literatura uzupełniająca (nieobowiązkowa):
M. Łatasiewicz, Elementy grafiki komputerowej w procesie przygotowania publikacji do druku : skrypt do zajęć laboratoryjnych, Kielce : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji im. prof. Edwarda Lipińskiego, 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: