Turystyka kulturowa 2800-TKULT-TIR-3-S1
1.Konceptualizacja pojęcia turystyki kulturowej, podział turystyki kulturowej, typologia atrakcji kulturowych;
2. Rozwój turystyki kulturowej,”old” vs. „new”;
3. Zarzadzanie dziedzictwem kulturowym a rozwój turystyki
4. Profil turysty kulturowego;
5. W kręgu wydarzeń, rola eventów w turystyce kulturowej; szlaki turystyki kulturowej;
6. Wybrane formy turystyki kulturowej: turystyka literacka i filmowa, turystyka popkulturowa, turystka religijna i pielgrzymkowa;
7. Turystyka dziedzictwa kulturowego i kultury współczesnej.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
wyklad
zaliczenie pisemne- K_W01, K_W02, K_W08, K_U01
Kryteria oceniania:
Zaliczenie na ocenę w formie testu (pytania otwarte/pytania zamknięte)
3.0 – 51-60%; 3.5 – 61-70%; 4.0 – 71-80%; 4.5 – 81-90%; 5.0 – 91-100% - K_U01, K_U02, K_U03
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
• K. Buczkowska, 2008. Turystyka Kulturowa, AWF Poznań;
• K. Buczkowska, 2014. Portret współczesnego turysty kulturowego, AWF Poznań;
• M. Ivanovic, 2008, Cultural tourism, Juta and Company Ltd
- T. Jędrysiak, 2008. Turystyka Kulturowa, PWE Warszawa;
• Mikos von Rohrscheidt, 2008. Turystyka Kulturowa, Fenomen Potencjał Perspektywy, GWSHM, Gniezno
• Krakowiak, A. Stasiak (Red.), 2014. Kultura i Turystyka – w kręgu wydarzeń;
• Włodarczyk, B. Krakowiak, J. Latosińska (Red.), 2011. Kultura i Turystyka – wspólna droga;
• J. Latosińska, J. Mokras-Grabowska (Red.), 2016. Kultura i Turystyka – sacrum i profanum;
Literatura uzupełniająca:
• J. Connell, 2012. Film tourism - Evolution, progress and prospects, Tourism Management 33: 1007-1029;
• Hoppen, L. Brown, A. Fyall, 2014. Literary tourism: Opportunities and challenges for the marketing and branding of destinations?, Journal of Destination Marketing & Management 3: 37–47;
• M. Stausberg, 2011. Religion and Tourism, Routlege, Oxon, UK.
• J. Gołuchowski, Z. Spyra, 2011. Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, Wydawnictwo Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, Katowice
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: