Turystyka kulinarna 2800-TKTIR-3-S1
1. Miejsce turystyki kulinarnej w turystyce;
2. Turystyka kulinarna - definicje;
3. Gastronomia jako produkt turystyczny – przykłady kategorii produktów o charakterze kulinarnym (rzeczy, wydarzenia, obiekty, szlaki);
4. Produkty tradycyjne i regionalne – lista Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zróżnicowanie kulinarne poszczególnych regionów Polski
5. Turystyka kulinarna w Polsce
– symbole kulinarne wybranych polskich regionów (m.in. Kaszub, Śląska, Podhala, Kujaw, Wielkopolski)
– istniejące wydarzenia (np. festiwale, dni produktów), muzea, szlaki o charakterze kulinarnym;
6. Turystyka kulinarna w Europie i na świecie:
– symbole gastronomiczne, szlaki kulinarne wybranych krajów europejskich (np. Czech, Litwy, Węgier, Włoch, Hiszpanii, Portugalii);
– symbole gastronomiczne, szlaki kulinarne wybranych krajów pozaeuropejskich (np. Turcji, Indii, Korei, Japonii, Meksyku, Boliwii);
7. Regiony winiarskie świata, Enoturystyka w regionie (wyjazd studyjny w ramach zajęć do winnicy Przy Talerzyku w Topolnie), Polsce i na świecie
8. Biroturystyka;
9. Turysta kulinarny - jeo zainteresowania, profil społeczny i zachowania turystyczne.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
- pogadanka
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- obserwacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wymagania na zaliczenie:
obecność (85%)
Test łączony:
pytania wielokrotnego wyboru,
na dobieranie,
luki,
krótkiej odpowiedzi.Kryteria:
3.0 – >50%; 3.5 – >60%; 4.0 – >70%; 4.5 – >80%; 5.0 – >90%
Praktyki zawodowe
n/d
Literatura
• Charzyński P., Łyszkiewicz A., Musiał M., Podgórski Z. 2015. Culinary tourism in the Cuiavian-Pomeranian Province, Poland. [w:] S. Sahin & P. Charzyński (Red.) THE CULTURAL HERİTAGE AND ITS SUSTAINABILITY IN EUROPE. Pegem Akademi, Ankara, s. 69-89.
• B. Krakowiak i A. Stasiak (Red.) 2015. KULTURA I TURYSTYKA – WOKÓŁ WSPÓLNEGO STOŁU. ROTWŁ, Łódź
• Woźniczko M., Jędrysiak T., Orłowski D., 2015. Turystyka kulinarna. PWE, Warszawa;
• Charzyński P., Podgórski Z., Kamecka A. (2016) Potencjał rozwoju turystyki kulinarnej w Korei Południowej, Turystyka Kulturowa 5/2016: 131-144.
• Charzyński P., Świtoniak M., Burneika D., Skorupskas R. 2015. Food tour in South-Eastern Turkey – in the search of culinary heritage. [In:] S. Sahin & P. Charzyński (Eds.) THE CULTURAL HERİTAGE AND ITS SUSTAINABILITY IN EUROPE. Pegem Akademi, Ankara, p. 51-68.
• Charzyński P., Podgórski Z., Jasińska M. 2015. Stan i perspektywy rozwoju biroturystyki w województwie śląskim [In:] B. Krakowiak i A. Stasiak (Red.) KULTURA I TURYSTYKA – WOKÓŁ WSPÓLNEGO STOŁU (ISBN 978-83-61001-86-7): 217-234
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: