Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego 2800-SUZP-GP-3-S1
Wykład:
- rola studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w rozwoju jednostek terytorialnych,
- procedura formalno-legislacyjna sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
- konstrukcja i elementy składowe studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego - budowa, struktura, treść i zakres,
- analiza wybranych studiów uwarunkowań jako studium przypadku.
Ćwiczenia.
Wykonanie projektu obejmującego zakres:
- diagnoza stanu i uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego wybranej gminy,
- wyznaczenie kierunków polityki przestrzennej wybranej gminy,
- sporządzenie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla wybranej gminy.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- SWOT
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
- metody oparte na współpracy
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład: test
Określenie progu punktów na zaliczenie:
91% punktów i więcej – 5,0
81-90% - 4,5
71-80% - 4,0
61-70% - 3,5
51-60% - 3,0
50% i poniżej – 2,0
Ćwiczenia: obecność na zajęciach/aktywność; przygotowanie propozycji projektu (aktualizacji) Studium (cz. opisowa) wraz z graficzną wizualizacją uwzględniającą innowacyjne techniki i nowoczesne trendy rozwojowe (cz. graficzna).
Kryteria oceny projektu:
5,0 – wykonanie wszystkich elementów projektu na bardzo dobrym poziomie; praca estetyczna, rzetelna; opracowane wszystkie wymagane elementy graficzno-opisowe;
4,0 - wykonanie projektu na poziomie dobrym; praca estetyczna, rzetelna; opracowanie z drobnymi elementami do korekty;
3,0 - wykonanie projektu na poziomie dostatecznym; opracowanie z ubytkami, brak niektórych elementów graficzno-opisowych lub na przeciętnym poziomie;
2,0 – poważne uchybienia w pracy, opracowanie nierzetelne, niesamodzielne, nie trzymające standardów estetycznych, merytorycznych, duże braki w części graficzno-opisowej.
Sprawdzane efekty kształcenia:
Test – W1, W2, W3, U2, U3
Projekty – U1, U2, U3
Aktywność – K1, K2.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Berdysz M. (red.), Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w praktyce, Wyd. Verlag Dashofer, Warszawa
Domański R., 2002, Gospodarka przestrzenna, PWN, Warszawa
Parysek J. J., 2007, Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań
Niewiadomski Z., Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne. Komentarz, Wyd. C.H. Beck, Warszawa;
Pawłowska K. (red.), 2001, Architektura krajobrazu a planowanie przestrzenne, PK, Kraków.
Studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego wybranych gmin (case study)
Literatura uzupełniająca:
Magazyny i czasopisma dotyczące architektury i urbanistyki,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: