Systemy rezerwacyjne i hotelarskie 2800-SRIHTIR-3-S1
1. Technologie informacyjne i komunikacyjne w zarządzaniu i dystrybucji usług turystycznych - technologie ogólne i specyficzne dla turystyki.
2. Globalne systemy dystrybucji usług turystycznych. Podstawowa obsługa z wiersza poleceń w zakresie połączeń lotniczych: wyszukiwanie połączeń lotniczych, tworzenie PNR, sprzedaż biletów.
3. Systemy dystrybucji biletów poza GDS. Systemy internetowe przewoźników, pośredników, multiwyszukiwarki.
4. Systemy dystrybucyjne imprez i usług turystycznych. Polski rynek touroperatorów i agentów, popularne systemy dystrybucyjne. Zastosowanie systemu MerlinX: wyszukiwanie, prezentacja i rezerwacja imprez turystycznych i pozostałych usług.
5. Systemy zarządzania obiektem noclegowym. Zastosowanie programu KWHotel: logowanie, konfiguracja programu, rezerwacje, rejestracja gości, zarządzanie usługami dodatkowymi, rozszerzenia funkcji programu
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Wymagana obecność na zajęciach i wykonanie zadanych na zajęciach zadań i quizów (W01, U01, U02, K01).
Literatura
Instrukcje i prezentacje udostępniane na zajęciach.
Literatura uzupełniająca:
1. Pawlicz A., 2012, E-turystyka, PWN, Warszawa.
2. Kiedrowicz G., 2009, Technologia informacyjna w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – PIB, Radom.
3. Nalazek, M., 2010, Internetowe kanały dystrybucji usług na rynku turystycznym, Difin, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: