Spa i wellness 2800-SPA-TIR-2-S2
Spa i wellness jako nowy trend w turystyce zdrowotnej. Czynniki wpływające na rozwój usług typu Spa i wellness. Instytucje regulujące działalnośc typu Spa i wellness. Oferta spa i wellness w Polsce oraz w Europie. Obiekty związane z usługami spa i wellness (Day Spa, Destination Spa, Resort Spa, Medical Spa, Mineral Springs Spa, Club Spa, Cruise Ship Spa). Struktura pobytów turystycznych związanych z korzystaniem ze spa i wellness. Rola funduszy unijnych we wsparciu rozwoju usług typu Spa i wellness. Perspektywy rozwoju usług typu spa i wellness.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin (test pytań otwartych i zamkniętych). Egzamin sprawdza wszystkie efekty kształcenia (K_W02, K_W07, K_W09, K_W13, K_U02, K_U03, K_U04,
K_K01, K_K03, K_K05).
Kryteria oceniania testu:
51-60% dst;
61-70% dst +;
71-80% db;
81-90% db +;
91-100% bdb.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura podstawowa:
Boruszczak, M. (red.), 2009: Turystyka uzdrowiskowa. Stan i perspektywy, rozdz. 2: Trendy w usługach profilaktyczno-leczniczych uzdrowisk, Gdańsk: Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa.
Dąbrowska-Zielińska, K., Wołk-Musiał, E., 2012: Turystyka uzdrowiskowa w Polsce i na świecie – perspektywy rozwoju Spa i wellness w Polsce. Inżynieria ekologiczna, Nr 30, ss. 36-47.
Langviniene, N., Sekliuckiene, J., 2009: Factors of Influence on Successful Development of Lithuanian Resort Wellness SPA Services. Social Sciences, No. 4 (66), pp. 72-81.
Parzych, K., 2012: Analiza wybranych aspektów turystyki SPA. Studium przypadku Hotelu Spa „Dolina Charlotty” Resort & Spa. Słupskie Prace Geograficzne, 9, ss. 109-119.
Literatura uzupełniająca:
Biełuszko, K., Grobelna, A., 2015: Usługi spa and wellness w ofercie przedsiębiorstw hotelowych województwa pomorskiego jako czynnik rozwoju funkcji turystycznej regionu. Przedsiębiorczość i zarządzanie, Tom. XVI, Z. 4, Cz. II, ss. 25-42.
Didascalou, E., Lagos, D., Nastos, P., 2009: Wellness tourism: evaluating destination attributes for tourism planning in a competitive segment market. Tourismos: an International Multidisciplinary Journal of Tourism, Vol. 4, No. 4, pp. 113-126.
Dimitrov, P., 2011: Long-term forecasting of the Spa and wellness subsector of the Bulgarian tourism industry. Tourism&Management Studies, No. 7, pp. 140-148.
Grobelna, A., Marciszewska, B., 2013: Rola usług Spa & Wellness w kreowaniu pozytywnych doświadczeń konsumentów na przykładzie produktów hotelowych. Polityki Europejskie. Finanse i Marketing, 9(58), ss. 184-195.
Kizielewicz, J., 2013: Theme cruises as a trend in marine tourism. Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie, No. 22(105), ss. 30-39.
Prochorowicz, M., Sammel, A., 2013: Spa i wellness jako dodatkowy produkt noclegowej bazy turystycznej. Ekonomiczne problemy turystyki, 3(23), ss. 59-72.
Rapacz, A., Jaremen, D.E., 2013: Znaczenie usług spa & wellness w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw hotelarskich – case study hoteli uzdrowiskowych w Świeradowie-Zdroju. Ekonomiczne problemy turystyki, 3(23), ss. 107-122.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: