Spa i wellness 2800-SPA-TIR-1-S2
Spa a wellness. Pochodzenie i idea współczesnego spa. Typy obiektów spa.
Czynniki wpływające na rozwój usług typu spa i wellness.
Instytucje regulujące działalność typu spa i wellness.
Usługi spa i wellness, wyposażenie obiektów spa i wellness (podstawowe i dodatkowe).
Oferta spa i wellness w Polsce oraz w Europie.
Spa i wellness jako nowy trend w turystyce zdrowotnej. Usługi spa i wellness w kontekście turystyki medycznej i uzdrowiskowej.
Oczekiwania względem obiektów spa i wellness, profil społeczno-demograficzny odbiorców usług.
Spa i wellness na tle koncepcji kontinuum turystyki zdrowotnej (wąskie i szerokie ujęcie turystyki zdrowotnej).
Perspektywy rozwoju usług typu spa i wellness.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin (sprawdzenie efektów kształcenia: K_W02, K_W07, K_W09, K_W13, K_U02,K_U03, K_U04, K_K1, K_K3, K_K5). Ocena końcowa:
51-60 % dostateczny,
61-70 % dostateczny plus,
71-80 % dobry,
81-90 % dobry plus,
91-100 % bardzo dobry
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura podstawowa:
Boruszczak, M. (red.), 2009: Turystyka uzdrowiskowa. Stan i perspektywy, rozdz. 2: Trendy w usługach profilaktyczno-leczniczych uzdrowisk, Gdańsk: Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa.
Dąbrowska-Zielińska, K., Wołk-Musiał, E., 2012: Turystyka uzdrowiskowa w Polsce i na świecie – perspektywy rozwoju Spa i wellness w Polsce. Inżynieria ekologiczna, Nr 30, ss. 36-47.
Langviniene, N., Sekliuckiene, J., 2009: Factors of Influence on Successful Development of Lithuanian Resort Wellness SPA Services. Social Sciences, No. 4 (66), pp. 72-81.
Parzych, K., 2012: Analiza wybranych aspektów turystyki SPA. Studium przypadku Hotelu Spa „Dolina Charlotty” Resort & Spa. Słupskie Prace Geograficzne, 9, ss. 109-119.
Literatura uzupełniająca:
Biełuszko, K., Grobelna, A., 2015: Usługi spa and wellness w ofercie przedsiębiorstw hotelowych województwa pomorskiego jako czynnik rozwoju funkcji turystycznej regionu. Przedsiębiorczość i zarządzanie, Tom. XVI, Z. 4, Cz. II, ss. 25-42.
Didascalou, E., Lagos, D., Nastos, P., 2009: Wellness tourism: evaluating destination attributes for tourism planning in a competitive segment market. Tourismos: an International Multidisciplinary Journal of Tourism, Vol. 4, No. 4, pp. 113-126.
Dimitrov, P., 2011: Long-term forecasting of the Spa and wellness subsector of the Bulgarian tourism industry. Tourism&Management Studies, No. 7, pp. 140-148.
Grobelna, A., Marciszewska, B., 2013: Rola usług Spa & Wellness w kreowaniu pozytywnych doświadczeń konsumentów na przykładzie produktów hotelowych. Polityki Europejskie. Finanse i Marketing, 9(58), ss. 184-195.
Kizielewicz, J., 2013: Theme cruises as a trend in marine tourism. Zeszyty Naukowe Akademia Morska w Szczecinie, No. 22(105), ss. 30-39.
Prochorowicz, M., Sammel, A., 2013: Spa i wellness jako dodatkowy produkt noclegowej bazy turystycznej. Ekonomiczne problemy turystyki, 3(23), ss. 59-72.
Rapacz, A., Jaremen, D.E., 2013: Znaczenie usług spa & wellness w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw hotelarskich – case study hoteli uzdrowiskowych w Świeradowie-Zdroju. Ekonomiczne problemy turystyki, 3(23), ss. 107-122.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: