Seminarium magisterskie II
2800-SEMM2-GI-1-S2
W ramach seminarium student pozna podstawowe problemy badawcze współczesnej geoinformacji środowiskowej, jej kierunki rozwoju i podstawowe koncepcje badawcze. Zdobędzie umiejętność poszukiwania danych. Zapozna się z literaturą polsko- i obcojęzyczną oraz krytyczną jej oceną w celu uzyskania wiarygodnych informacji. Uzyska umiejętność analizy uzyskanych danych i formowania wniosków. Nauczy się metod prezentowania referatów i dyskusji naukowej.
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (godz.):
- udział w seminariach - 15
- konsultacje z opiekunem - 15.
Godziny realizowane indywidualnie przez studenta (godz.):
- przygotowanie do seminarium - 20.
Łącznie: 50 godz. (2 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Ma pogłębioną wiedzę w zakresie metod statystycznych i geostatystycznych służących analizie i prognozowaniu procesów zachodzących w środowisku geograficznym, a także zaawansowanych narzędzi geoinformatycznych służących identyfikowaniu i interpretacji rządzących nim prawidłowości - K_W06
W2: Ma pogłębioną wiedzę w zakresie nowoczesnych specjalistycznych narzędzi geoinformatycznych służących pozyskiwaniu, analizie i wizualizacji danych geograficznych i wie, jak planować i realizować badania z wykorzystaniem tych narzędzi - K_W07
W3: Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego oraz własności intelektualnej pod kątem realizacji pracy dyplomowej - K_W09
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Studiuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej oraz materiałów niepublikowanych w zakresie systemów informacji geograficznej i ich zastosowań do pozyskania danych o środowisku geograficznym, ich analizy i wizualizacji - K_U02
U2: Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i/lub obcym dotyczących szczegółowych zagadnień związanych z geoinformacją środowiskową - K_U09
U3: Potrafi samodzielnie przygotować i zaprezentować wyniki własnych prac badawczych dotyczących analizy stanu środowiska geograficznego i jego wizualizacji w postaci referatu i posteru - K_U10
U4: Wykazuje umiejętności wyboru tematu pracy magisterskiej pod kątem przyszłej kariery zawodowej lub naukowej - K_U12
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać problemy i konflikty związane z przyszłą karierą zawodową - K_K02
K2: Potrafi dokonać krytycznej oceny posiadanej wiedzy - K_K06
Metody dydaktyczne
- referat problemowy
- referat konwersatoryjny
- metoda seminaryjna
- dyskusja
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
- seminaryjna
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Znajomość podstawowych problemów, procesów i zjawisk zachodzących w przestrzeni geograficznej.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
Ocena składa się z następujących elementów:
1. przygotowanie i zreferowanie wybranego problemu badawczego – K_W01, K_W02, K_W03
2. Ocena aktywności na zajęciach, umiejętność formułowania pytań i prowadzenia dyskusji naukowej - K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_K01, K_K02
3. Napisanie pracy licencjackiej - K_W01, K_W02, K_W03, K_U01, K_U02, K_U03, K_U04
Ostateczna ocena według skali od 2 do 5.
Praktyki zawodowe
Literatura
Pieter, J., 1995, Zarys metodologii pracy naukowej, Ossolineum, Warszawa.
Plit, F. 2007, Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii, UW, Wa-wa.
Richling, A. (red.), Geograficzne badania środowiska przyrodniczego, Wyd. Naukowe.
Urban, S, Ładoński, W., 2001, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wyd. Akademii Komicznej, Wrocław.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: