Seminarium I
2800-SEMM1-TIR-1-S2
Wykłady, pogadanki i dyskusje dotyczące wyboru tematu pracy, stawiania celów i ich rozwiązywania, przegląd literatury i dyskusja, badania własne na potrzeby pracy oraz pisania pracy. Referaty służące dyskusji postępów w pracy z grupą studentów i prowadzącymi seminarium
Całkowity nakład pracy studenta
Udział w zajęciach seminaryjnych w 100%, 15 - 0,5 ECTS
Praca własna studenta: czytanie literatury, gromadzenie wyników badań, interpretacja wyników, przygotowanie do prezentacji, pisanie pracy magisterskiej - 45 h, 1,5 ECTS.
Nakład pracy całkowity to 60 h - 2 ECTS.
Efekty uczenia się - wiedza
K_W01 - ma zaawansowaną wiedzę o interdyscyplinarnym charakterze turystyki, rekreacji i sporcie, ich miejscu i powiązaniach w systemie nauk przyrodniczych, społecznych oraz nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej;
K_W02 - zna pojęcia z zakresu turystyki, rekreacji i sportu oraz dyscyplin naukowych powiązanych z tymi formami działalności człowieka, w tym pojęcia z zakresu nauk przyrodniczych, prawnych, ekonomicznych i społecznych;
K_W10 - zna technologie informacyjne niezbędne do przetwarzania danych, elektroniczne systemy obsługi klientów oraz bazy danych w zakresie turystyki i rekreacji;
Efekty uczenia się - umiejętności
K_U01 - potrafi analizować procesy i zjawiska przyrodnicze i społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, gospodarcze) w zakresie turystyki, sportu i rekreacji ruchowej;
K_U02 - potrafi pozyskiwać dane oraz wykorzystać różne źródła informacji dotyczące branży turystycznej i sportowo-rekreacyjnej;
K_U03 -wykorzystuje literaturę naukową w języku polskim i angielskim z zakresu turystyki, rekreacji i sportu oraz powiązanych dyscyplin naukowych;
K_U04 - dokonuje krytycznej analizy informacji z zakresu turystyki, rekreacji i sportu zaczerpniętych z różnych źródeł, w tym internetowych baz danych;
K_U14 - wykazuje umiejętność napisania pracy magisterskiej zgodnie z wymogami stawianymi rozprawom naukowych z zachowaniem rzetelności naukowej oraz ochroną własności intelektualnej;
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K_K01 - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, uzupełniania wiedzy z zakresu turystyki, rekreacji i sportu;
K_K06 - ma świadomość odpowiedzialności za nieprzestrzeganie prawa w szczególności w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz konsumenta na rynku usług turystycznych, sportowych i rekreacyjnych;
Metody dydaktyczne
projektu, referatu, dyskusji
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- biograficzna
- giełda pomysłów
- panelowa
- seminaryjna
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Posiadanie dyplomu licencjata. Rozeznanie w problematyce badawczej w obszarze turystyki i rekreacji. Świadomość własnych zainteresowań poznawczych.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Ocenianie na podstawie obecności na zajęciach, wykonywanych prezentacji, sposobu prowadzenia dyskusji oraz przygotowania pracy magisterskiej (K_W01, K_W02, K_W10; K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U14; K_K01, K_K06)
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura przedmiotu z toku studiów oraz literatura szczegółowa dotycząca konkretnych problemów stawianych w realizowanych pracach.
Literatura wspomagająca:
1. Plit F., 2007. Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii: : poradnik bardzo praktyczny. Wydział Geografii i Studiów Regionalnych UW. Warszawa.
2. Węglińska M., 2009. Jak pisać pracę magisterską. Oficyna Wydawnicza Impuls.
3. Kaszyńska A., 2010. Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Gliwice: Złote Myśli.
4. Weiner J., 1992. Technika pisania i prezentowania prac naukowych : publikacja naukowa, praca seminaryjna, praca magisterska, referat, poster. UJ Kraków.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: