Seminarium licencjackie 1
2800-SEML1-TIR-3-S1
Wykłady dotyczace wyboru tematu pracy, prowadzenia przeglądu literatury i własnych badań na potrzeby pracy oraz pisania pracy. Referaty służące dyskusji postępów w pracy z grupą studentów i prowadzącymi seminarium.
Całkowity nakład pracy studenta
Udział w zajęciach Zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela:
-seminarium licencjackie - 15 h, 1/2 ECTS.
Praca własna studenta: czytanie literatury, przygotowanie do prezentacji, pisanie pracy licencjackiej - 45 h, 1,5 ECTS.
Łącznie - 60 h, 2 ECTS.
Efekty uczenia się - wiedza
W1: ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych oraz terminologii turystyki i sportu, interdyscyplinarnego charakteru zjawiska turystyki, miejsca i znaczenia turystyki i sportu w systemie nauk i ich powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi z obszaru nauk przyrodniczych, społecznych oraz obszaru nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej - K_W01;
W2: zna metody, narzędzia i techniki i przetwarzania danych w turystyce oraz rekreacji - K_W11.
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: potrafi wykorzystywać różne źródła informacji dotyczące branży turystycznej i sportowo-rekreacyjnej, w tym literaturę przedmiotu - K_U01;
U2: wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, a wyniki badań prezentuje w formie prezentacji multimedialnych - K_U02;
U3: umie identyfikować i opisywać problemy w turystyce, rekreacji i sportu z wykorzystaniem technologii informacyjnych oraz metod statystycznych - K_U03;
U4: potrafi przeprowadzić pod kierunkiem opiekuna proste badania zjawisk
związanych z ruchem turystycznym, sportem i rekreacją - K_U04;
U5 - umie ocenić przydatność środowiska przyrodniczego dla potrzeb turystyki i rekreacji oraz zmiany zachodzące w nim pod wpływem działalności człowieka - K_U06;
U6: posiada umiejętność prawidłowego interpretowania zjawisk społecznokulturowych, gospodarczych, przestrzennych i przyrodniczych w ramach turystyki, rekreacji i sportu - K_U07;
U7:potrafi projektować i realizować działania oraz rozwiązywać problemy z zakresu turystyki, sportu i rekreacji - K_U09;
U8: posiada umiejętność przygotowania prac pisemnych z zakresu turystyki, rekreacji i sportu w języku polskim, oraz ich prezentacji w formie multimedialnej podczas wystąpień publicznych - K_U11;
U9: doskonali umiejętności zawodowe w sposób ukierunkowany, m.in. w zakresie zasobów i walorów środowiska przyrodniczego, obsługi ruchu turystycznego i organizacji przestrzeni turystycznej, zarządzania obiektami i przedsiębiorstwami turystycznymi, rekreacyjnymi i sportowymi, animacji czasu wolnego - K_U13.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrzebę ustawicznego uzupełniania wiedzy i uczestnictwa w różnych formach doskonalenia z zakresu turystyki, rekreacji i sportu - K_K01.
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- referatu
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Rozeznanie w problematyce badawczej w obszarze turystyki i rekreacji. Świadomość własnych zainteresowań poznawczych.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Ocenianie na podstawie obecności na zajęciach, wykonywanych prezentacji oraz przygotowania pracy licencjackiej (W1, W2, U1-U9, K1).
Literatura
Literatura dotycząca tematyki pracy uzgodniona z proawdzacymi zajęcia oraz opiekunami prac licecnackich, m.in.
1. Gaworecki W., 2006, Turystyka, PWE , Warszawa.
2. Gołembski G.,(red.) 2002, Kompendium wiedzy o turystyce, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa – Poznań.
3. Kaczmarek J., Stasiak A.W.: Produkt turystyczny, Wyd. PWE, Warszawa 2010.
4. Kowalczyk A., 2003, Geografia turyzmu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
5. Kurek W. (red.), 2007, Turystyka, PWN, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: