Przedsiębiorczość w turystyce i rekreacji 2800-PWTR-TIR-1-S2
Wykłady:
Teoretyczne podstawy przedsiębiorczości. Konsument. Rynek.
Gospodarowanie. Działalność gospodarcza. Przedsiębiorczość. Innowacyjność. Kreatywność.Pomysł.
Marketing. Produkt. Strategia.
Biznes plan - zakres i struktura.
Podatki i finansowanie działalności (rodzaje, źródła).
Kalkulacja kosztów, ceny.
Uruchomienie, prowadzenie działalności.
Ubezpieczenia. Zeznania podatkowe. Odliczenia i ulgi.
Ćwiczenia:
Biznes plan - część opisowa, analiza SWOT (zajęcia projektowe), kalkulacja finansowa, wniosek o finansowanie.
Zakładanie i prowadzenie działalności. Umiejętności przedsiębiorcze, bariery działalności. Projekt działalności gospodarczej. Produkt. Strategia marketingowa. Cena.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- ćwiczeniowa
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład kończy się egzaminem w formie testu.
Progi oceny (% poprawnych odpowiedzi): 51%-60% = dostateczny, 61-70% = dostateczny plus, 71-80% = dobry, 81-90% = dobry plus, 91-100% = bardzo dobry.
Sprawdzane efekty kształcenia: W1, W2, W3, U1, U4, K1.
Ćwiczenia - ocena końcowa z ćwiczeń jest wystawiana na podstawie średnich ocen cząstkowych za poszczególne prace:
Bdb (5,0) - wykonanie wszystkich elementów pracy/projektu na bardzo dobrym poziomie; praca rzetelna, estetyczna; opracowane wszystkie wymagane elementy;
Db (4,0) - wykonanie pracy/projektu na poziomie dobrym; praca rzetelna; opracowanie z drobnymi brakami, uchybieniami lub elementami wymagającymi korekty;
Dst (3,0) - wykonanie pracy/projektu na poziomie dostatecznym; opracowanie z ubytkami, brak niektórych wymaganych elementów lub pozostających na przeciętnym poziomie - bez właściwego rozwinięcia, informacje niepełne;
Ndst (2,0) - poważne uchybienia w pracy; opracowanie nierzetelne, niesamodzielne; nie trzymające standardów merytorycznych, estetycznych; praca wykazująca duże braki;
Sprawdzane efekty kształcenia: U1, U2, U3, U4, U5, K1, K2, K2, K3, K4.
Praca w grupie i aktywność: K2, K3, K4.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Lektura obowiązkowa - podręczniki:
1) Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą. Poradnik dla nowo powstałych firm, 2015, red. A.Kiełbasiński, Wydanie V, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
2) Młodzikowska D., Lunden B., 2014, Jednoosobowa firma. Jak założyć i samodzielnie prowadzić dzialalność gospodarczą, BL Info Polska Sp.zo.o., Gdańsk.
Lektura obowiązkowa - USTAWY:
- Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej;
- Ustawa o podatku dochodowym;
- Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym;
- Ustawa o rachunkowości;
- Ustawa o podatku od towarów i usług;
- Rozporządzenie - PKPiR.
Zalecane lektury i materiały pomocnicze, wykorzystywane we fragmentach w trakcie zajęć (informacje szczegółowe dotyczące tekstów obowiązkowych będą przekazywane na bieżąco):
Kotler Ph., 2002, Marketing. Podręcznik europejski, Polskie Wydaw. Ekonomiczne, Warszawa.
Kurek Z., 2001, Wprowadzenie do przedsiębiorczości, Wydaw. OWSIiZ, Olsztyn.
Moczydłowska J., Pacewicz I., 2007, Przedsiębiorczość, Wydawnictwo Oświatowe "Fosze", Rzeszów.
Piasecki B. (red.), 2001, Ekonomika i zarządzanie małą firmą, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa - Łódź.
Safin K., 2003, Zarządzanie małą firmą, Wydaw. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław.
Sudoł S., 2006, Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Zarządzanie przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa.
Targalski J. (red.), 2001, Podstawy przedsiębiorczości, Akademia Ekonomiczna. Wydawnictwo Uczelniane, Kraków.
Materiały Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: