Produkty turystyki wiejskiej 2800-PRTW-TIR-1-S2
Celem ćwiczeń jest obserwacja i rozpoznanie, jak również sam mechanizm funkcjonowania różnych produktów turystycznych na obszarach wiejskich. Istotą problemu badawczego w ćwiczeniu jest zwrócenie uwagi nie tylko na
zróżnicowanie oferowanych produktów turystycznych, ale również rozpoznanie uwarunkowań ich istnienia - genezy, zaangażowania społecznego i możliwości finansowych ich powstania. Nie bez znaczenia pozostaje wiedza w społeczeństwie na temat danego produktu (marketing), jak również jego wymiar ekonomiczny i społeczny oraz rola, jaką może odgrywać dla lokalnej społeczności wiejskiej.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- studium przypadku
- projektu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
zaliczenie na ocenę na podstawie:
- opracowania merytorycznego dotyczącego analizy produktów turystycznych danego obszaru (gromadzenie materiałów z wywiadu terenowego, analiza i przetwarzanie, informacje uzupełniające ze stron internetowych oraz prezentacja wyników przeprowadzonych badań) - realizowane efekty K_W01, K_W02, K_W05, K_U01, K_U02, K_U04, K_U6;
- aktywności (merytorycznej) na zajęciach - realizowane efekty K_W01, K_W02, K_U01, K_U06, K_K02, K_K03.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2002, Produkt turystyczny, Turystyka i Hotelarstwo, 1 (2002), WYŻSZA SZKOŁA TURYSTYKI I HOTELARSTWA W ŁODZI, s. 33-54.
Kosmaczewska J., 2013, Turystyka jako czynnik rozwoju obszarów wiejskich, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Sznajder M., Przezbórska L., 2005, Agroturystyka, PWE, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: