Protokół dyplomatyczny i negocjacje w turystyce i hotelarstwie 2800-PDYPL-TIR-1-S2
Przedmiot ma na celu zaznajomienie z zasadami dobrych manier i etykiety w turystyce i hotelarstwie. W toku prowadzenia zajęć studenci powinni zapoznać się z narzędziami ułatwiającymi budowanie wizerunku firmy i przedsiębiorstwa, które przyjdzie im reprezentować w przyszłości. Zwłaszcza menedżerowie powinien posiadać odpowiednio wysokie kwalifikacje intelektualne, zawodowe i towarzyskie. Poznanie i przestrzeganie zasad "dobrego wychowania" pozwoli jeszcze skuteczniej budować własną markę i reprezentować instytucję (np. hotel czy restaurację), w której studenci będą w przyszłości pracować.
1. Zajęcia organizacyjne.
2. Protokół dyplomatyczny w turystyce i hotelarstwie. Analiza SWOT. Audyt usług hotelowych - wybrane narzędzia.
3/4. Wizerunek w biznesie (pierwsze wrażenie i jego elementy, powitanie/pożegnanie, reguła precedencji, strefy kontaktów interpersonalnych, wizytówki w biznesie). Konferencje i spotkania oficjalne (sposób rozsadzenia, kolejność przemawiania, praktyczne aspekty organizacji, tytulatura, rola tłumacza, zaproszenia). Negocjacje i uroczyste podpisanie umowy (sposób rozsadzenia, praktyczne aspekty organizacji, protokół flagowy).
5. Rozmowy telefoniczne (reguły, etapy), korespondencja tradycyjna (niezbędne elementy składowe, formułki grzecznościowe, tytulatura), netykieta (sztuka pisania e-maili i zachowania w internecie).
6. Przyjęcia i spotkanie biznesowe i towarzyskie w hotelu i restauracji (rodzaje, organizacja, zasady). Dress code w biznesie, hotelu i restauracji.
7/8. Prezentacja zaliczeniowe (audyt wybranego hotelu).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- opis
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawowymi metodami oceniania będą:
1. Obecność na ćwiczeniach (dopuszczalna 1 nieobecność bez konieczności dokumentowania zwolnieniem lekarskim czy inną formą usprawiedliwienia).
2. Udział w dyskusji, przygotowanie i aktywność na zajęciach (ocenianie ciągłe, plusy za aktywność na zajęciach).
3. Zaliczenie ewentualnych "wejściówek / małych sprawdzianów” (krótkie pytania sprawdzające poziom przygotowania do bieżących zajęć, binarny system oceniania - zaliczone lub niezaliczone).
4. Przygotowanej pracy zaliczeniowej (audyt wybranego hotelu lub opis elementów organizacyjnych wskazanego wydarzenia/uroczystości oficjalnej).
Prowadząca dopuszcza również możliwość prowadzenia zajęć i zaliczenia przy wykorzystaniu technik zdalnego nauczania (zajęcia na platformie Zoom - link wysyłany przed każdymi zajęciami).
kryteria oceniania - wymagany próg (praca zaliczeniowa i plusy za aktywność):
ocena niedostateczna: 0-50%
ocena dostateczny 51-60%
ocena dostateczny plus - 61-70%
ocena dobry - 71-80%
ocena dobry plus - 81-90%
ocena bardzo dobry - 91-100%
Nadprogramowe nieobecności powinny być zaliczane na bieżąco na dyżurze.
Pytania dot. indywidualnego zaliczenia (w tym m.in. warunki indywidualnego zaliczenia w związku z przyznaną IOS czy przepisania oceny) należy zgłaszać najpóźniej w ciągu miesiąca od rozpoczęcia semestru.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. J. Modrzyńska, Protokół dyplomatyczny, etykieta i zasady savoir-vivre’u, Warszawa 2022
2. E. Pietkiewicz, Etykieta menedżera, Warszawa ... (różne wydania).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: