Psychopedagogiczne podstawy aktywności fizycznej 2800-PAFTIR-1-S1
1. Teorie osobowości.Zastosowanie teorii osobowości w sporcie
2. Teorie postaw. Zmiana i kształtowanie postaw
3. Teorie agresji.Czynniki agresji
4. Czynniki lęku i stresu. Lęk a wynik sportowy. Zarządzanie stresem
5. Źródła wpływu społecznego. Grupy i zespoły. Facylitacja społeczna. Przywództwo
6. Typy motywacji. Motywacja osiągnięć. Podejscie poznawcze do motywacji
7. Ruch.Zabawa. Ćwiczenie
8. Ciało w strulturze ja. Ruch a rozwój osobowości.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
Test Kryteria oceniania:
dst- 60%
dst plus- 65 %
db- … 70%)
db plus- 80%
bdb- 90%)
Literatura
Podstawowa:
P. Błajet, Od edukacja sportowej do olimpijskiej, Impuls 2012
M. Jarvis, Psychologia sportu, GWP 2003
Uzupełniająca:
J. Gracz, T. Sankowski, Psychologia aktywności sportowej, AWF Poznań 2007
P. Błajet, Szkice o wychowaniu agonistycznym, WSG Bydgoszcz 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: