Organizacja i pośrednictwo w turystyce międzynarodowej 2800-OPWTM-TIR-2-S2
1. Wielkość, znaczenie i zróżnicowanie międzynarodowego ruchu turystycznego. Pojęcie usług organizacji i pośrednictwa w turystyce.
2. Podmioty organizacji turystyki międzynarodowej: przedsiębiorstwa, instytucje publiczne, organizacje branżowe i międzynarodowe. Uwarunkowania popytu na usługi pośrednictwa i organizacji turystyki.
3. Historia organizacji i pośrednictwa turystycznego.
4. Produkty organizacji i pośrednictwa turystyki międzynarodowej.
5. Międzynarodowe przedsiębiorstwa działające w branży organizacji i pośrednictwa turystycznego.
6. Rynek organizacji i pośrednictwa turystycznego w Polsce.
7. Zmiany na rynku organizacji i pośrednictwa turystycznego w okresie pandemii COVID-19.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
- egzamin pisemny – W1, W2, W3, U1, K1
Kryteria oceniania:
Egzamin: 3.0 – 50%; 3.5 – 60%; 4.0 – 70%; 4.5 – 80%; 5.0 – 90% pkt.
Literatura
1. Konieczna-Domańska A., 2008, Biura podróży na rynku turystycznym, PWN, Warszawa.
2. Meyer B., 2012, Obsługa ruchu tursytycznego, PWN, Warszawa.
3. Ostrowska D., Lipska A., Witkowska J., 2018, Rynek biur podróży w Polsce, CeDeWu.
4. Panasiuk A., 2011, Ekonomika turystyki i rekreacji, PWN, Warszawa.
5. Pawlicz A., 2012, E-turystyka, PWN, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: