Oprogramowanie użytkowe (A-ECDL) 2800-OPU-GI-1-S2
Zadaniem zajęć laboratoryjnych jest:
• podwyższenie poziomu umiejętności użytkowania komputera w zakresie aplikacji biurowych – edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego oraz program do grafiki managerskiej i prezentacyjnej,
• wzrost wydajności studentów w zakresie posługiwania się technologiami informatycznymi,
• wypracowanie dobrych nawyków w pracy z komputerem,
• przygotowanie praktyczne studentów do egzaminu A-ECDL (Zaawansowany Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych),
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
ćwiczenia (K_U01, K_U03, K_U05) – zaliczenie na ocenę
Metody oceny pracy studenta (forma zaliczenia):
• realizacja zadań, sprawozdań i projektów.
Kryteria oceniania:
- poprawne wykonanie zadań na zajęciach,
- bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność,
- kolokwia i pre-egzaminy ECDL,
- raporty,
- realizacja zadań praktycznych,
- przygotowanie prezentacji multimedialnej,
- obserwacja przez prowadzącego zajęcia z kryteriami oceny danych kompetencji.
Podstawą zaliczenia jest wykonanie ćwiczeń i pozytywny wynik końcowego zaliczenia praktycznego.
Praktyki zawodowe
Nie przewiduję się.
Literatura
Mirosława Kopertowska, Witold Sikorski, 2010, Przetwarzanie tekstu. Poziom zaawansowany, Wyd. Naukowe PWN,
Mirosława Kopertowska, 2010, Arkusze kalkulacyjne. Poziom zaawansowany, Wyd. Naukowe PWN,
Mirosława Kopertowska, Witold Sikorski, 2011, Grafika menedżerska i prezentacyjna. Poziom zaawansowany, Wyd. Naukowe PWN,
Syllabusy modułów A-ECDL: AM3, AM4, AM5 i AM6
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: