Idea ekomiasta a turystyka 2800-OG-IEKOM
Przedmiot ukazuje studentom jak współczesne koncepcje rozwoju miast w tym koncepcja eko-miasta wpływają na rozwój współczesnej turystyki. Student zapoznaje się z ideą eko-miasta, z jej determinantami i odpowiednimi komponentami. Następnie podczas zajęć terenowych identyfikuje w przestrzeni miejskiej te komponenty, które stają się współcześnie atrakcjami turystycznymi. Poznaje w praktyce jak teoretyczne koncepcje miast przyjaznych środowisku urzeczywistniają się i przyciągają uwagę turystów.
Zajęcia terenowe odbywają się w Toruniu
w semestrze letnim 2024 - wykład w formie zdalnej
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- studium przypadku
- obserwacji
- sytuacyjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Wykład i ćwiczenia terenowe: zaliczenie na ocenę na podstawie wykonanego projektu W1, W2, W3
Kryteria oceniania:
ndst – 0-50 pkt (0-50%)
dst- 51-60 pkt (51-60%)
dst plus- 61-70 pkt (61-70%)
db- 71-80 pkt (71-80%)
db plus- 81-90 pkt (81-90%)
bdb- 91-100 pkt (91-100%)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura:
Register, R. (2006). Ecocities: Rebuilding cities in balance with nature. New Society Publishers.
Szymańska, D., Korolko, M., Grzelak-Kostulska, E., & Lewandowska, A. (2016). Ekoinnowacje w miastach, 195 s. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Pancewicz, Ł. (2008). Ekomiasto: utopia czy rzeczywistość?.
Blazy, R. (2017). Współczesna idea i program budowy Ekomiast w Wielkiej Brytanii.
Kowalczyk, A. (2005). Nowe formy turystyki miejskiej. Prace i studia geograficzne, 35, 155-197.
Żabińska, T. (2013). Turystyka w dużych miastach i metropoliach. Wybrane problemy rozwoju i zarządzania. Studia Ekonomiczne, 147, 133-153.
Lewandowska, A. M., & Chodkowska-Miszczuk, J. (2019). Zrównoważona turystyka miejska jako nowe, niezbędne podejście do rozwoju turystyki kulturowej. Przykład Torunia. Turystyka Kulturowa, 5, 99-120.
Królikowska-Tomczak, A., & Machnik, A. (2019). Zrównoważona turystyka miejska w kontekście turystyki kulturowej. Turystyka Kulturowa, 5, 76-98.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: