Space tourism and its determinants 2800-OG-EN-STD
1. Introductory issues. Basic terms related to space and tourism. The history of space exploration.
2. Space (outer space). Tourist space.
3. Technological determinants of space tourism.
4. Social and economic determinants of space tourism.
5. Legal and political determinants of space tourism.
6. Space tourism in detail.
7. The future of space tourism. Challenges and limitations.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Assessment methods:
- attendance (only 2 absences are allowed). If the attendance criterion is not met, the student is not allowed to take the test and, consequently, does not pass the lecture;
- test - types of questions: (1) long answer questions, (2) short answer questions, (3) matching, (4) multiple choice, (5) one choice – W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4.
Assessment criteria:
satisfactory: 50-59%
satisfactory plus: 60-69%
good: 70-79%
good plus: 80-89%
very good: 90-100%
Praktyki zawodowe
not applicable
Literatura
1. Cohen, E., & Spector, S. (Eds.). (2019). Space Tourism: The Elusive Dream. Toursim Social Series, Volume 25.Emerald Publishing. United Kingdom-North America-Japan-India-Malaysia-China.
2. Toivonen, A. (2020). Sustainable Space Tourism: An Introduction. The Future of Tourism, Volume 3. Channel View Publications.
3. Wouters, J., De Man, P., & Hansen, R. (Eds.). (2017). Commercial Uses of Space and Space Tourism: Legal and Policy Aspects. Leuven Global Governance Series. Edward Elgar Publishing. Cheltenham, UK-Northampton, MA, USA.
4. van Pelt, M. (2005). Space Tourism Adventures in Earth Orbit and Beyond. Copernicus Books. New York, NY. https://doi.org/10.1007/b138414
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: