Hunting extremes: severe weather and its record in the natural environment 2800-OG-EN-HEX
1. Surrounded by extremes: why do some societies in the world are more prone to hazards than others?
2. Unsafe conditions on the land-sea border.
3. Coming from the sea: tsunamis and storms and their geological record
4. Coming from the precipitation: slope and mass wasting.
5. Coming from the air: sand and dust storms.
6. Extremes versus societal awareness: Does it led to a greater recognition?
NOTE: This lecture starts on MARCH, 3RD!
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Assessment methods:
- final assignment: “Extreme weather in my country/region, and its impact on environment components”. Student prepares its own super convincing project/work at the end of course – 80% of final note (W1–2; U1–U2; K1–K3)
- active participation in classes – 20% of final note (W1–2; U1–2; K1–2)
Assessment criteria:
fail- 0-51%
satisfactory- 52-65%
satisfactory plus- 66-75%
good - 76-89%
good plus- 90-94%
very good- 95-100%
Literatura
Diodato, N., Bellocchi, G. (Eds.), 2014: Storminess and Environmental Change: Climate Forcing and Responses in the Mediterranean Region (Advances in Natural and Technological Hazards Research). Elsevier
Rauber, R.M., Walsh, J.E., Charlevoix, D.J., 2017: Severe and Hazardous Weather: An Introduction to High Impact Meteorology, 5th Edition
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: