Boom the Baltics! Lithuania, Latvia and Estonia from inside 2800-OG-EN-BBLLE
1. Where do the Baltic States actually belong to? A general insight into location, language and demography.
2. Between the East and the West: a glimpse into the history and impact on the contemporary society.
3. “Tanning” at the seaside (far from the Mediterranean though).
4. Passing the lowlands.
5. Hiking in the highlands.
6. Do not mix Lithuania with Latvia! Similar, but largely different.
7. No kissing, but rather sitting naked in own sauna! How to understand the society?
8. Let the Europe hear us! Singing and dancing festivals, and other national hobbies too.
9. Pagan summer solstice versus the Christian fests: celebration and religion habits.
10. Live long and drink a birch juice! How does the food differ from rest of Europe?
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Assessment methods:
- final assignment project: “So please, convince your friend about visiting the Baltic States”. Student prepares its own super convincing project/work at the end of course – 80% of final note
- active participation in classes – 20% of final note
Assessment criteria:
fail- 0-51%
satisfactory- 52-65%
satisfactory plus- 66-75%
good - 76-89%
good plus- 90-94%
very good- 95-100%
Praktyki zawodowe
Not applicable
Literatura
No particular literature except of the guide books, and internet sources may be found.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: