Miasto wirtualne w praktyce 2800-OG-BK-MWWP
TREŚĆ ZAJĘĆ:
1. Miasto w geoportalach i serwisach GIS.
2. Wirtualne wycieczki/spacery dostępne w Internecie.
3. Miasto w systemie wirtualnej rzeczywistości.
4. Miasto w systemie rzeczywistości rozszerzonej.
5. Historyczna przestrzeń miasta – (nie?) istniejąca przestrzeń.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
- wykonanie projektu zaliczeniowego (zaliczenie na ocenę) - W1, W2, W3, U1, U2, U3.
Uzyskanie pozytywnej oceny warunkuje:
- frekwencja na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność);
- wykonanie w ustalonym terminie i pozytywne zaliczenie projektu zaliczeniowego (zaliczenie na ocenę).
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Zalecana literatura:
1) Piszczek, M. (2019). Narzędzia technologii wirtualnych a poznawanie rzeczywistości: Teoria i zastosowania. Warszawa: Wojskowa Akademia Techniczna
2) Januszka, M. (2012). Metoda wspomagania procesu projektowania i konstruowania z zastosowaniem technik ‘poszerzonej rzeczywistości’. Gliwice: Instytut Podstaw Konstrukcji Maszyn. Wydział Mechaniczny Technologiczny. Politechnika Śląska.
3) Matulewski J., Dziubak T., Sylwestrzak M., Płoszajczak R. (2010). Grafika, fizyka, metody numeryczne: Symulacje fizyczne z wizualizacją 3D. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
4) Bach-Głowińska J. (red.) (2015). Poszukiwanie modelu inteligentnego miasta: Przykład Gdańska i Glasgow (Stan prawny na 15 kwietnia 2015 r). Warszawa: Wolters Kluwer.
5) Czochański M., Kowalski G. P. (2014). Geodezja w początkach Królestwa Polskiego: Budowa zbiorów informacji przestrzennej na przykładzie wybranych miast regionu łódzkiego. Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: