Marketing terytorialny 2800-MT-GP-4-S1
1. Definicja i cele marketingu terytorialnego
2. Miasto, jako produkt turystyczny
3. Branding miejski/regionalny
4. Etapy i narzędzia budowania wizerunku miasta/regionu
5. Strategie kształtowania tożsamości miasta/regionu
6. Kultura, jako element promocji miast/regionów
7. Branding miejsc - przykłady brandingu
8. Aktualny wizerunek wybranych miast i regionów
Student zdobywa wiedzę na temat znaczenia marketingu terytorialnego w kształtowaniu rozwoju współczesnych miast i regionów, ze szczególnym uwzględnieniem brandingu, promocji i budowania tożsamości miejsca. W ramach zajęć analizowane są strategie marketingowe miast i regionów, ich wizerunek jako produktów turystycznych oraz wpływ kultury na ich promocję. Studenci poznają etapy i narzędzia budowania marki terytorialnej, a także analizują przykłady skutecznych kampanii brandingowych na poziomie lokalnym i globalnym.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- giełda pomysłów
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
Wykład: zaliczenie na ocenę na podstawie pracy zaliczeniowej sprawdzającej nabytą wiedzę.
Literatura
Florek M., Augustyn A. (2012) Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, BestPlace, Warszawa.
Szromnik A.,(2008) Marketing terytorialny - miasto i region na rynku, Kraków.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: