Metody badań w turystyce i rekreacji 2800-MBTRTIR-2-S1
Rodzaje metod badawczych; zasady konstruowania kwestionariuszy do badań ankietowych; badanie zróżnicowania semantycznego, badania nad satysfakcjami; badania atrakcji i atrakcyjności turystycznej (ocena i waloryzacja, metoda bonitacji punktowej, metoda inwentaryzacyjna); metody oceny wartości atrakcji turystycznych (rankingi); badania nad jakością atrakcji (segmentacje odbiorców atrakcji turystycznych, analiza ASEB/SWOT, ocena ekspozycji, szkocki formularz oceny atrakcji, kwestionariusz SERVQUAL, kwestionariusz badania atrakcji turystycznych - australijski); wybrane metody statystyczne (chi-kwadrat w badaniach ankietowych, wyznaczanie minimalnej wielkości próby, metody badania dynamiki zjawisk i wahań sezonowych).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład - zaliczenie na ocenę (dst: 51-60% punktów, dst plus: 61-70%, db: 71-80%, db plus: 81-90%, bdb: 91-100%),
Ćwicz. - zaliczenie na ocenę na podstawie kolokwium (dst: 51-60% punktów, dst+: 61-70%, db: 71-80%, db+: 81-90%, bdb: 91-100%)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Matczak A., 1992, Model badań ruchu turystycznego, Studium metodologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Matczak A., 2002, Metodyka badań ruchu turystycznego na obszarach chronionych, [w:] Użytkowanie turystyczne parków narodowych, Instytut Ochrony Przyrody PAN, Ojcowski Park Narodowy, Ojców.
Runge J., 2007, Metody badań w geografii społeczno-ekonomicznej – elementy metodologii, wybrane narzędzia badawcze, Wyd. Uniw. Śląskiego, Katowice.
Kruczek Z., 2011, Atrakcje turystyczne. Fenomen, typologia, metody badań, Proksenia, Kraków.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: