Laboratorium rozwoju regionalnego - ćwiczenia terenowe 2800-LRR-GPG-2-S2
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studenta z empirycznym wymiarem realizacji założeń polityki regionalnej, zgodnie z regułami obowiązującymi zarówno w Polsce, jak i promowanymi przez Wspólnotę Europejską. W ramach ćwiczeń zaplanowano spotkania (zdalne) z przedstawicielami instytucji zaangażowanych we wdrażanie polityki regionalnej (m. in. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Zaliczenie zajęć na podstawie oceny przygotowanego projektu
(praca zespołowa) oraz aktywności w trakcie zajęć – K_W05, K_W08, K_ U01, K_U03, K_K_02, K_K03
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Churski P., 2008, Czynniki rozwoju regionalnego i polityka regionalna w
Polsce w okresie integracji z Unią Europejską, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
2. Doiter M., Marciszewska Z., 2013, Zarządzanie projektami unijnymi. Teoria i praktyka, Wydawnictwo DIFIN, Warszawa.
3. Szafran J., 2013, Implementacja unijnej polityki regionalnej w Polsce, Wydawnictwo UMCS, Lublin. Literatura uzupełniająca:
1. Smętkowski M., 2013, Rozwój regionów i polityka regionalna w krajach Europy Środkowo-Wschodniej w okresie transformacji, Wydawnictwo Scholar, Warszawa.
2. Zaucha J. i inni, 2015, Terytorialny wymiar wzrostu i rozwoju, Wydawnictwo Scholar, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: