Język w kampaniach medialnych i marketingowych 2800-JWKMM-TIRX-3-S1
Poszczególne zajęcia poświęcone będą następującym tematom szczegółowym:
1. Podstawowe pojęcia i teorie komunikacji masowej, reklamowej i politycznej.
2. Marketing a reklama, marketing a Public Relations, propaganda a marketing polityczny. Copywriting.
4. Marketing w nowych mediach (w tym social media). Marketing partyzancki i wiralowy, tzw. czarny PR.
5. Planowanie projektu marketingowego i zarządzanie nim.
6. Ogólne zasady tworzenia tekstów marketingowych i reklamowych.
7. Slogan jako kluczowy element kampanii. Analiza i tworzenie sloganów.
8. Ulotka jako przykładowe narzędzia marketingu. Analiza językowa konkretnych przykładów.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- projektu
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
projekt – W1, W2, U1, U2, U3, U4
aktywność – K1
Warunkiem dopuszczenia do realizacji i przedstawienia projektu zaliczeniowego jest obecność na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność w cyklu zajęć).
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańsk 2008.
Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, Warszawa 2001.
Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2007.
Goban-Klas T., Komunikowanie i media masowe. Teoria prasy, radia, telewizji i Internetu, Kraków 1999.
Jabłoński A.W., Sobkowiak L. (red.), Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław 2002.
Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2012.
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007.
Olędzki J., Tworzydło D. (red), Public relations, Warszawa 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: