Innowacje i markowe produkty turystyczne 2800-IMPT-TIR-1-S2
Treści programowe, ćwiczenia:
1. Produkt turystyczny
2. Produkt typu obszar
3. Strategie marketingowe
4. Wybór strategii
5. Segmentacja rynku
Treści programowe, wykłady:
1. Produkt turystyczny – zagadnienia teoretyczne;
2. Innowacyjność w turystyce – zagadnienia teoretyczne i praktyczne;
3. Marka turystyczna – zagadnienia teoretyczne i prawne;
4. Oznakowanie i certyfikacja produktów markowych;
5. Strategia rozwoju turystyki w Polsce – produkty markowe i produkty POT w turystyce krajowej;
6. Marketing terytorialny i produkty markowe w turystyce regionalnej;
7. Branding i marka luksusowa w hotelarstwie i gastronomii;
8. Marka i klasteryzacja w pozostałych formach turystyki, w tym turystyce wiejskiej i agroturystyce;
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- sytuacyjna
- obserwacji
- studium przypadku
- giełda pomysłów
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- SWOT
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody ewaluacyjne
- metody oparte na współpracy
- metody wymiany i dyskusji
- gry i symulacje
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
- kolokwium (egzamin) lub zadania z problematyki produktu turystycznego (forma zdalna), innowacji i marki turystycznej W1, W2, W3
- przygotowanie innowacyjnego produktu turystycznego U3, U4
- ocena z prezentacji produktu/innowacji U1
- obecność/aktywność na zajęciach zdalnych/uczestnictwo w dyskusjach/realizacja zadań K1
Zaliczenia/egzamin i prace odbywają się w formie stacjonarnej lub zdalnej, w zależności od rozporządzeń wewnątrzuczelnianych i możliwości.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Panasiuk A., Markowe produkty turystyczne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005.
Rapacz A. red., Gospodarka turystyczna w regionie, Jaremen Press, Jelenia Góra 2007.
Szymanska E., Innowacyjnosc przedsiebiorstw turystycznych w Polsce,Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej,Białystok 2009.
Jalinik M. red., Innowacje w rozwoju turystyki, Politechnika Białostocka, Białystok 2008.
Innovation and Growth in Tourism, OECD, Paris 2006.
Szczepanowski A.E., Markowe produkty turystyczne, PWE, Warszawa 2012.
Zdon-Korzeniowska M., Jak kształtować regionalne produkty turystyczne? Teoria i praktyka, UJ, Kraków 2009.
Literatura uzupełniająca:
Staszewska J., Klaster perspektywa dla przedsiebiorców na polskim rynku turystycznym, DIFIN, Warszawa 2009.
Anholt S., Hildreth J., Brand America. Tajemnica megamarki, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2005.
Anholt S., Sprawiedliwość marek. Jak branding miejsc i produktów może uczynić kraj bogatym, dumnym i pewnym siebie, Instytut Marki Polskiej,Warszawa 2006.
Szromnik A., Marketing terytorialny, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2007.
Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2007.
Pogorzelski J., Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer Polska,Warszawa 2012.
Wally Olins o marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004.
strony internetowe krajowych i regionalnych organizacji turystycznych i instytucji związanych z zarządzaniem marką i produktami turystycznymi
czasopisma branżowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: