Innowacje ekologiczne w turystyce 2800-IEWT-TIR-1-S2
Treści programowe obejmują rozwój turystyki zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju przy wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych kreujących jakość ekologiczną oferowanych usług turystycznych. Niezwykle istotne jest poznanie innowacji ekologicznych rozumianych jako połączenia nowatorskich rozwiązań z wrażliwością środowiskową i kształtowaniem świadomości ekologicznej organizatorów turystyki i turystów, w tym koncepcji sharing economy.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie ćwiczeń:
- ocena realizacji zadań w trakcie ćwiczeń
- ocena aktywności na zajęciach
- ocena samodzielnie wykonanych prac projektowych
Ocena końcowa wyliczana jako średnia uzyskanych ocen; do 3,39 – dostateczny, 3,40-3,74 – dostateczny plus, 3,75-4,19 – dobry, 4,20-4,50 – dobry plus, powyżej 4,50 – bardzo dobry.
Sprawdzane efekty kształcenia:
Projekt – W1, W2, W3, U1, U2, K1, K2
Aktywność – U1, U2, K2, K3
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Alejziak W. 2000: Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Kraków: Wyd. Albis.
Gołembski G. (red.) 2008: Nowe trendy rozwoju turystyki, Sulechów: PWSZ w Sulechowie
Chodkowska-Miszczuk, J., 2016: Odnawialne źródła energii w rozwoju turystyki na obszarach chronionych w Polsce na przykładzie ośrodka turystyki religijnej w Kodniu. W: Studia Ecologiae et Bioethicae, Vol. 14 (2016) 2.
Chodkowska-Miszczuk, J., Biegańska, J., Grzelak-Kostulska, E., 2016: Instalacje odnawialnych źródeł energii jako nowa atrakcja turystyczna. W: Sokołowski, D., Tomczykowska, P. red., Kreatywność w turystyce : innowacyjne rozwiązania we współczesnej turystyce, Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, ss. 197-212.
Chodkowska-Miszczuk, J., 2012: Obszar turystyczny Dolina Zielawy w kontekście wykorzystania energii słonecznej. W: Studia Ekonomiczne i Regionalne, t. 5, Nr 2, ss. 112–118. https://repozytorium.umk.pl/handle/item/523
Chodkowska-Miszczuk, J., Środa-Murawska, S., Biegańska, J., 2016: Znaczenie edukacji w zakresie odnawialnych źródeł energii w upowszechnianiu zasad rozwoju zrównoważonego. W: Ekonomia i Środowisko, ss. 179-198.
Díaz-García, C., González-Moreno, A., Sáez-Martínez, J., 2015: Eco-innovation: insights from a literature review. W: Innovation: Management, Policy & Practice, vol. 17, 1, pp. 6-23. DOI: http://dx.doi.org/10.1080/14479338.2015.1011060
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: