Dyscyplina sportowa do wyboru 2800-DSTIR-3-S1
Wprowadzenie do zajęć- zapoznanie z historią badmintona oraz tenisa stołowego, omówienie doboru sprzętu do gry.
Celem zajęć jest nauka podstawowych elementów techniki gry oraz rozwój cech motorycznych takich jak szybkość, refleks, zwinność. Uprawianie tej formy zajęć pozwala w pełni poprawić koordynację ruchową, kondycję fizyczną oraz poprawić samopoczucie psychiczne.
Badminton jest jedną z najszybszych gier sportowych. Ćwiczenia praktyczne prowadzone są w formie ścisłej, zadaniowej ,zabawowej, fragmentów gry oraz gry właściwej ( wewnątrzgrupowy turniej indywidualny ).
Elementy nauki i doskonalenie gry w badmintona:
a. zasady i przepisy gry
b. prawidłowy chwyt rakietki
c. podstawowe pozycje wyjściowe na boisku
d. rodzaje odbić i prawidłowe nazewnictwo
e. odbicia forhendowe
f. odbicia bekhendowe
g. serwis forhendowy
h. serwis bekhendowy
i. gra w wyskoku
j. gra w obronie
k. podcięcie
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
W1: Rozmowy ze studentami; student potrafi opisać podstawowe elementy techniki gry w badmintona i tenisa stołowego.
U1: Obserwacja działań studenta podczas gry w badmintona tenisa stołowego: zaliczenie - student wykonuje poprawnie podstawowe elementy techniczne.
K1: Sprawdzanie obecności; zaliczenie - 100% obecności na zajęciach. Opuszczone zajęcia ( nie więcej niż 3 ) muszą być odrobione do ostatnich zajęć w semestrze
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Badminton:
Literatura podstawowa:
1. Nawara H. (1989) Nauczanie techniki gry w badmintona – wskazówki metodyczne. PZBad, Warszawa
2. Nawara H., Nawara U.(1999)Gry i zabawy integracyjne AWF, Wrocław
3. Nawara H.(2000) Badminton. AWF, Wrocław
Literatura uzupełniająca:
1. Stelter M. (2001) Badminton. Program szkolenia dzieci i młodzieży. COS, Warszawa
2. Szalewicz A.(2001) Nauka badmintona w weekend. Wyd. Wiedza i życie S.A, Warszawa
3. Jaksik B.(Wołkowycka) (1997) Metodyka nauczania wybranych elementów techniki gry w badmintonie na etapie wstępnym. [praca dyplomowa] Akademia Wychowania Fizycznego
4. Efekty Kształcenia i Wychowania w Kulturze Fizycznej/ pod red. W. Mynarskiego, J. Ślężyńskiego,Akademia Wychowania Fizycznego, Katowice, s.311-317.
Tenis stołowy:
Literatura podstawowa:
1. Andrzej Grubba- Nauka Tenisa Stołowego w Weekend- Wiedza i Życie- Warszawa 1966
2. Jerzy Grycan- Integralny Tenis Stołowy- Kraków 2007
3.W.S. Iwanow- Tenis Stołowy- Warszawski OZTS- Warszawa 1973
4.Tadeusz Klimowski- Tenis Stołowy- Technika i Metodyka Treningu- Wydawnictwo Gdańskie
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: