Ćwiczenia terenowe - regiony turystyczne Europy 2800-CTRTE-TIR-1-S2
Celem zajęć terenowych jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu kulturoznawstwa oraz turystyki wybranego obszaru (północna Portugalia). Studenci zostaną zapoznani z zagadnieniami dotyczącymi podobieństw i różnic w różnych aspektach życia i gospodarowania, a także z problematyką przemian zachodzących dawniej i obecnie na skutek procesów kolonializmu, globalizacji (przeobrażenia społeczne, kulturowe, ekonomiczne oraz ich znaczenie dla kontekstów lokalnych).
Koszt dojazdu i noclegów oraz utrzymania ponoszą uczestnicy zajęć.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- obserwacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
przygotowanie projektu - K_W03, K_W05, K_W07, K_W09, K_U05, K_U07 K_U10
Kryteria oceniania:
a) wyczerpanie tematu;
b) merytoryczna wartość referatu.
c) krytyczna selekcja materiału;
d) bogate i zróżnicowane źródła referatu;
e) dostosowanie stylu do odbiorców;
f) poprawność językową i jakość prezentacji.
Zaliczenie na ocenę 3.0 – 51-60%; 3.5 – 61-70%; 4.0 – 71-80%; 4.5 – 81-90%; 5.0 – 91-100%
Praktyki zawodowe
„nie dotyczy”
Literatura
Literatura podstawowa:
Lopes A.P. & Soares F., 2017, Tourism planning and development: The case of Portugal’s Norte region; Tourism & Management Studies, 13(4): 20-29
Charzyński P., Łyszkiewicz A, Musiał M., 2017, Portugal as a culinary and wine tourism destination, “Geography and Tourism” nr 5(1), s. 85-100.
Zralek P. 2017, Atlas turystyczny Portugalii; SBM.
Literatura uzupełniająca:
Cachinho H. 2015. Problem Based Learning and European Heritage [w:] S. Sahin & P. Charzyński (Red.) THE CULTURAL HERİTAGE AND ITS SUSTAINABILITY IN EUROPE. Pegem Akademi, Ankara, s. 107-120.
Oliveira E., 2014, The tourism potential of Northern Portugal and its relevance for a regional branding strategy. Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR) Vol. 2 (2): 54-78.
Remoaldo P.C., Ribeiro J.C., Vareiro L., Santos J.F., 2014, Tourists’ perceptions of world heritage destinations: The case of Guimara˜es, (Portugal), Tourism and Hospitality Research, Vol. 14(4) 206–218
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: