USA - młode państwo starych idei 2751-SM-S1-2-AM-USA
Rewolucja amerykańska, przyjęcie Deklaracji niepodległości i jej główne postanowienia. Przyjęcie Konstytucji USA i jej główne zapisy. Przyczyny, przebieg i konsekwencje wojny secesyjnej. Rozwój USA na początku XX wieku i era postępu. Wielki kryzys i Nowy Ład. Rewolucja kontrkulturowa i Wielkie Społeczeństwo.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach (studenci mogą opuścić jedne zajęcia).
2. Udział w dyskusji.
3. Test pisemny.
Literatura
Brogan H., Historia Stanów Zjednoczonych Ameryki, Wrocław 2004
Historia Stanów Zjednoczonych Ameryki, t. 2-5, red. D.T. Critchlow, K. Michałek, Warszawa 1995
Lepore J., My, naród: nowa historia Stanów Zjednoczonych, Poznań 2020
Tindall G.B, Historia Stanów Zjednoczonych, Poznań 2002
Tomza A., Spór o poprawną interpretację konstytucji Stanów Zjednoczonych: od pasywizmu do aktywizmu sądowego, Łódź 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: