Seminarium magisterskie II r.
2751-S2-2-SML
Przedmiot seminarium magisterskie odbywa się przez cztery semestry (I, II, III oraz IV).
Ramowy plan pracy studenta podczas seminarium przedstawia się następująco:
Semestr I:
– ustalenie tematu pracy i jej zakresu;
– sporządzenie konspektu całej pracy (szczegółowa tematyka rozdziałów), zebranie bibliografii i materiałów źródłowych;
– sporządzenie szczegółowego konspektu rozdziału
– przygotowanie się do prezentacji koncepcji pracy magisterskiej na zajęciach;
Semestr II:
- napisanie i zaakceptowanie przez promotora rozdziału metodologicznego i zaakceptowanie go przez promotora;
- napisanie jednego rozdziału;
Semestr III
- napisanie kolejnych rozdziałów pracy - akceptacja przez promotora;
- przeprowadzenie badań;
Semestr IV:
- opis i analiza wyników badań własnych;
- zakończenie pracy magisterskiej;
- przygotowanie do obrony pracy.
Całkowity nakład pracy studenta
Całkowity nakład pracy studenta wynosi około 450-500 godzin (20 ects)
Semestr I: 30 godzin zajęć obowiązkowych, 15 godzin konsultacji z promotorem na dyżurze, 45 godzin pracy własnej (czytanie literatury polecanej na zajęciach, kwerenda bibliograficzna, sformułowanie konspektu pracy magisterskiej wraz z wstępną wersją bibliografii, zarys badań wlasnych itp.), 5 godzin przygotowanie do prezentacji koncepcji swojej pracy na seminarium.
Semestr II: 30 godzin zajęć obowiązkowych, 20 godzin konsultacji z promotorem na dyżurze, 45 godzin pracy własnej (czytanie literatury polecanej na zajęciach, kwerenda bibliograficzna, wybór i opracowanie narzędzi i technik badawczych).
Semestr III: 30 godzin zajęć obowiązkowych, 15 godzin konsultacji z promotorem na dyżurze, 50 godzin pracy własnej (czytanie literatury, uzupełniająca kwerenda bibliograficzna, przeprowadzenie badań, pisanie kolejnych rozdziałów itp.).
Semestr IV: 30 godzin zajęć obowiązkowych, 15 godzin konsultacji z promotorem, 100 godzin pracy własnej (opis wyników badań własnych, korekta pracy itp.), 50 godzin przygotowanie do obrany pracy magisterskiej i egzaminu magisterskiego.
Efekty uczenia się - wiedza
Po zakończenie seminarium student:
- pogłębioną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku;
- posiada wiedzę w zakresie metodologii badań naukowych w wymiarze teoretycznym i empirycznym w obszarze studiów kierunkowych;
- posiada wiedzę w zakresie samodzielnej pracy naukowej ukierunkowanej na odkrywanie i rozwiązywanie problemów badawczych w zakresie studiów kierunkowych;
- zna pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego.
Efekty uczenia się - umiejętności
Po zakończeniu seminarium magisterskiego student:
- potrafi świadomie i krytycznie odczytać tekst naukowy, w tym także obcojęzyczny;
- potrafi określić jego główne tezy;
- potrafi dokonać wyboru odpowiednich technik i narzędzi badawczych jakie będą zastosowane w pracy magisterskiej studenta;
- potrafi dokonać wyboru tematu pracy magisterskiej oraz uzasadnić swój wybór;
- potrafi dokonać wyboru stosownych źródeł, w tych obcojęzycznych i w wersji elektronicznej;
- potrafi posługiwać się odpowiednimi metodami teoretycznymi i empirycznymi w procesie pisania pracy magisterskiej;
- potrafi korzystać z zaawansowanych sposobów wyszukiwania informacji.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Po zakończeniu seminarium student:
- pracuje samodzielnie przy rozwiązywaniu własnego problemu badawczego;
- potrafi myśleć i rozwiązuje problemy praktyczne;
- przestrzega norm etycznych i prawnych przy pisaniu pracy dyplomowej;
- dba o samodzielne i systematyczne poszerzanie wiedzy oraz umiejętności.
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- seminaryjna
Wymagania wstępne
Wiedza z zakresu metodologii w naukach społecznych oraz komunikowania. Umiejętność wypowiadania się w dłuższych formach pisemnych. Kompetencje językowe na poziomie B2.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena studenta jest uzależniona od postępów prac według przyjętego harmonogramu pracy.
Podstawą zaliczenia seminarium są:
- obecność na zajęciach;
- przygotowanie do zajęć;
- aktywność.
Ocenie podlega ponadto:
– stopień wypełnienia wymogów,
– samodzielność i konsekwencja w przygotowaniu, redagowaniu i realizowaniu poszczególnych elementów pracy,
– argumentacja,
– wybór technik i narzędzi badawczych,
– opis wyników badań własnych,
– kwerenda bibliograficzna, w tym także źródeł obcojęzycznych,
– poprawność językowa i styl.
Praktyki zawodowe
Literatura
E. Babbie. 2013. Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN.
R. Bäcker et.al. 2016. Metodologia badań politologicznych. Warszawa: PTNP.
J.W. Creswell. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody, jakościowe, ilościowe, mieszane. Kraków: Wyd. UJ.
D. Silvermann. 2008. Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: