Seminarium dyplomowe III r.
2751-S1-3-SDL
Przedmiot seminarium dyplomowe odbywa się przez dwa semestry (V oraz VI) jest poprzedzony przedmiotem o nazwie Proseminarium.
Plan pracy studenta podczas seminarium przedstawia się następująco:
Semestr V:
- napisanie i zaakceptowanie przez promotora co najmniej dwóch rozdziałów pracy dyplomowej;
Semestr VI:
- zakończenie pracy dyplomowej;
- przygotowanie do obrony pracy.
Całkowity nakład pracy studenta
Całkowity nakład pracy studenta w semestrze zimowym oraz letnim wynosi około 175 godzin (7 ects)
1. Godziny w kontakcie z nauczycielem akademickim w semestrze zimowym oraz letnim (4 ects)
a. Zajęcia dydaktyczne 30+30=60 godzin
b. Konsultacje z nauczycielem akademickim (bezpośrednie, online, mailowe) 15+15=30 godzin
c. Omówienie oceny pracy dyplomowej, omówienie egzaminu dyplomowego - 10 godzin
2. Godziny pracy własnej studenta (3 ects)
a. Zapoznanie się z literaturą niezbędną na napisania pracy 30 godzin
b. Dalsza kwerenda bibliograficzna 15 godzin
c. Pisanie pracy, jej korekta, przygotowanie się do egzaminu dyplomowego 45 godzin
Efekty uczenia się - wiedza
Po zakończenie seminarium student:
- Pogłębioną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku (K_W01).
- Zna podstawowe narzędzia prowadzenia badań (K_W01; K_W02).
Efekty uczenia się - umiejętności
Po zakończeniu seminarium student:
- Potrafi świadomie i krytycznie odczytać tekst naukowy także w języku obcym (K_U04; K_U01).
- Potrafi scharakteryzować wybraną przez siebie metodę badania oraz narzędzia badawcze stosowane w pracy własnej (K_U2).
- Potrafi dokonać wyboru tematu pracy przy pomocy promotora (K_U05).
- Potrafi dokonać wyboru stosownych źródeł także cyfrowych (K_U05, K_U03).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Po zakończeniu seminarium student:
- Pracuje samodzielnie przy rozwiązywaniu własnego problemu badawczego (K_K01).
- Potrafi myśleć i rozwiązuje problemy praktyczne (K_K05).
- Przestrzega norm etycznych i prawnych przy pisaniu pracy dyplomowej (K_K04)
- dba o samodzielne i systematyczne poszerzanie wiedzy oraz umiejętności (K_K02).
Metody dydaktyczne
Aktywizujące seminarzystę/seminarzystkę do wytężone pracy.
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- seminaryjna
Wymagania wstępne
Podstawa wiedza z zakresu metodologii w naukach społecznych. Umiejętność wypowiadania się w dłuższych formach pisemnych. Ukończony przedmiot Proseminarium.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena studenta jest uzależniona od postępów prac według przyjętego harmonogramu pracy.
Podstawą zaliczenia seminarium są:
- obecność na zajęciach;
- przygotowanie do zajęć;
- aktywność.
Ocenie podlega ponadto:
– stopień wypełnienia wymogów,
– samodzielność i konsekwencja w przygotowaniu, redagowaniu i realizowaniu poszczególnych elementów pracy,
– argumentacja,
– poprawność językowa i styl.
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podana zostaje przez prowadzących zajęcia.
To są jedynie przykładowe pozycje.
K. Mazur-Kulesza, D. Wierzbicka-Próchniak, ABC tworzenia przypisów i bibliografii załącznikowej, Opole 2012.
Zenderowski R., Praca magisterska - Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Wyd. CeDeWu, 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: