Seminarium magisterskie - semestr III
2751-PL-S2-SMsIII
Przedmiot seminarium magisterskie odbywa się przez trzy semestry (I, II oraz).
Ramowy plan pracy studenta podczas seminarium przedstawia się następująco:
Semestr I:
– ustalenie tematu pracy i jej zakresu;
– sporządzenie konspektu całej pracy (szczegółowa tematyka rozdziałów), zebranie bibliografii i materiałów źródłowych;
– sporządzenie szczegółowego konspektu pracy;
– przygotowanie się do prezentacji koncepcji pracy magisterskiej na zajęciach;
– zarys/wersja robocza pierwszego rozdziału pracy;
Semestr II:
– napisanie i zaakceptowanie przez promotora rozdziału metodologicznego i zaakceptowanie go przez promotora;
– dopracowanie pierwszego rozdziału rozdziału i napisanie kolejnego;
Semestr III
– napisanie kolejnych rozdziałów pracy - akceptacja przez promotora;
– przeprowadzenie badań własnych;
– opis i analiza wyników badań własnych;
– zakończenie pracy magisterskiej;
– przygotowanie do obrony pracy.
Całkowity nakład pracy studenta
Całkowity nakład pracy studenta wynosi około 450 godzin (18 ects = 3 semestry po 6 ects)
Obowiązuje następujący schemat w każdym semestrze
1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (3 ects - około 75 godzin)
a. Zajęcia dydaktyczne: 30 godzin
b. Czas wymagany na przeprowadzenie konsultacji bezpośrednich, online, korespondencji mailowej z promotorem 20 godzin
c. Przygotowanie się i udział z jednej sesji Zimowej Szkoły Metodologicznej* 15 godzin
d. Omówienie postępów i ocena studenta przez promotora 10 godzin
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (3 ects - około 75 godzin)
a. Zapoznanie się z literaturą metodologiczną, przedmiotową - temat pracy (30 godzin)
b. Przygotowanie tekstu i prowadzenie badań własnych (45 godzin)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* Zimowa Szkoła Metodologiczna - cykliczne wydarzenie na WNoPiB odbywające się w formie stacjonarnej, jak i online.
Efekty uczenia się - wiedza
Po zakończenie seminarium student posiada:
– pogłębioną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku (K_W01);
– wiedzę w zakresie metodologii badań naukowych w wymiarze teoretycznym i empirycznym (K_W02);
– wiedzę w zakresie samodzielnej pracy naukowej ukierunkowanej na odkrywanie i rozwiązywanie problemów badawczych w zakresie studiów kierunkowych (K_W02);
– zna pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego (K_W04).
Efekty uczenia się - umiejętności
Po zakończeniu seminarium magisterskiego student potrafi:
– świadomie i krytycznie odczytać tekst naukowy, w tym także obcojęzyczny (K_U04);
– określić jego główne tezy, interpretować teksty naukowe w kontekście swojej pracy (K_U01);
– zaplanować i dokonać wyboru odpowiednich technik i narzędzi badawczych jakie będą zastosowane w pracy magisterskiej studenta (K_U05);
– dokonać wyboru stosownych źródeł, w tych obcojęzycznych i w wersji elektronicznej (K_U03, K_U04);
– posługiwać się odpowiednimi metodami teoretycznymi i empirycznymi w procesie pisania pracy magisterskiej (K_U02);
– korzystać z zaawansowanych sposobów wyszukiwania informacji (K_U03).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Po zakończeniu seminarium student:
– pracuje samodzielnie przy rozwiązywaniu własnego problemu badawczego (K_K01);
– potrafi myśleć i rozwiązuje problemy praktyczne (K_K05);
– przestrzega norm etycznych i prawnych przy pisaniu pracy dyplomowej (K_K04);
– dba o samodzielne i systematyczne poszerzanie wiedzy oraz umiejętności(K_K01).
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- seminaryjna
Wymagania wstępne
Wiedza z zakresu metodologii w naukach społecznych oraz komunikowania. Umiejętność wypowiadania się w dłuższych formach pisemnych. Kompetencje językowe na poziomie B2, wykorzystywanie podstawowych narzędzi ICT.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena studenta jest uzależniona od postępów prac według przyjętego harmonogramu pracy.
Podstawą zaliczenia seminarium są:
– obecność na zajęciach;
– przygotowanie do zajęć;
– aktywność.
Ocenie podlega ponadto:
– stopień wypełnienia wymogów,
– samodzielność i konsekwencja w przygotowaniu, redagowaniu i realizowaniu poszczególnych elementów pracy,
– argumentacja studenta,
– wybór technik i narzędzi badawczych,
– opis wyników badań własnych,
– kwerenda bibliograficzna, w tym także źródeł obcojęzycznych,
– poprawność językowa i styl.
Ocena ma charakter jakościowy - bardzo indywidualny, nie można jej zapisać w punktacji.
Seminarium magisterskie ma charakter relacji uczeń-mistrz.
Praktyki zawodowe
Literatura
Literaturę wskaże prowadzący seminarium magisterskie w swojej indywidualnej części sylabusa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: