Seminarium magisterskie - semestr II
2751-PL-S2-SMsII
Przedmiot seminarium magisterskie odbywa się przez trzy semestry (I, II oraz).
Ramowy plan pracy studenta podczas seminarium przedstawia się następująco:
Semestr I:
– ustalenie tematu pracy i jej zakresu;
– sporządzenie konspektu całej pracy (szczegółowa tematyka rozdziałów), zebranie bibliografii i materiałów źródłowych;
– sporządzenie szczegółowego konspektu pracy;
– przygotowanie się do prezentacji koncepcji pracy magisterskiej na zajęciach;
– zarys/wersja robocza pierwszego rozdziału pracy;
Semestr II:
– napisanie i zaakceptowanie przez promotora rozdziału metodologicznego i zaakceptowanie go przez promotora;
– dopracowanie pierwszego rozdziału rozdziału i napisanie kolejnego;
Semestr III
– napisanie kolejnych rozdziałów pracy - akceptacja przez promotora;
– przeprowadzenie badań własnych;
– opis i analiza wyników badań własnych;
– zakończenie pracy magisterskiej;
– przygotowanie do obrony pracy.
Całkowity nakład pracy studenta
Całkowity nakład pracy studenta wynosi około 450 godzin (18 ects = 3 semestry po 6 ects)
Obowiązuje następujący schemat w każdym semestrze
1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (3 ects - około 75 godzin)
a. Zajęcia dydaktyczne: 30 godzin
b. Czas wymagany na przeprowadzenie konsultacji bezpośrednich, online, korespondencji mailowej z promotorem 20 godzin
c. Przygotowanie się i udział z jednej sesji Zimowej Szkoły Metodologicznej* 15 godzin
d. Omówienie postępów i ocena studenta przez promotora 10 godzin
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (3 ects - około 75 godzin)
a. Zapoznanie się z literaturą metodologiczną, przedmiotową - temat pracy (30 godzin)
b. Przygotowanie tekstu i prowadzenie badań własnych (45 godzin)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* Zimowa Szkoła Metodologiczna - cykliczne wydarzenie na WNoPiB odbywające się w formie stacjonarnej, jak i online.
Efekty uczenia się - wiedza
Po zakończenie seminarium student posiada:
– pogłębioną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku (K_W01);
– wiedzę w zakresie metodologii badań naukowych w wymiarze teoretycznym i empirycznym (K_W02);
– wiedzę w zakresie samodzielnej pracy naukowej ukierunkowanej na odkrywanie i rozwiązywanie problemów badawczych w zakresie studiów kierunkowych (K_W02);
– zna pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego (K_W04).
Efekty uczenia się - umiejętności
Po zakończeniu seminarium magisterskiego student potrafi:
– świadomie i krytycznie odczytać tekst naukowy, w tym także obcojęzyczny (K_U04);
– określić jego główne tezy, interpretować teksty naukowe w kontekście swojej pracy (K_U01);
– zaplanować i dokonać wyboru odpowiednich technik i narzędzi badawczych jakie będą zastosowane w pracy magisterskiej studenta (K_U05);
– dokonać wyboru stosownych źródeł, w tych obcojęzycznych i w wersji elektronicznej (K_U03, K_U04);
– posługiwać się odpowiednimi metodami teoretycznymi i empirycznymi w procesie pisania pracy magisterskiej (K_U02);
– korzystać z zaawansowanych sposobów wyszukiwania informacji (K_U03).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Po zakończeniu seminarium student:
– pracuje samodzielnie przy rozwiązywaniu własnego problemu badawczego (K_K01);
– potrafi myśleć i rozwiązuje problemy praktyczne (K_K05);
– przestrzega norm etycznych i prawnych przy pisaniu pracy dyplomowej (K_K04);
– dba o samodzielne i systematyczne poszerzanie wiedzy oraz umiejętności(K_K01).
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- projektu
Wymagania wstępne
Wiedza z zakresu metodologii w naukach społecznych oraz komunikowania. Umiejętność wypowiadania się w dłuższych formach pisemnych. Kompetencje językowe na poziomie B2, wykorzystywanie podstawowych narzędzi ICT.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2025/26L: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Ocena studenta jest uzależniona od postępów prac według przyjętego harmonogramu pracy.
Podstawą zaliczenia seminarium są:
– obecność na zajęciach;
– przygotowanie do zajęć;
– aktywność.
Ocenie podlega ponadto:
– stopień wypełnienia wymogów,
– samodzielność i konsekwencja w przygotowaniu, redagowaniu i realizowaniu poszczególnych elementów pracy,
– argumentacja studenta,
– wybór technik i narzędzi badawczych,
– opis wyników badań własnych,
– kwerenda bibliograficzna, w tym także źródeł obcojęzycznych,
– poprawność językowa i styl.
Ocena ma charakter jakościowy - bardzo indywidualny, nie można jej zapisać w punktacji.
Seminarium magisterskie ma charakter relacji uczeń-mistrz.
Praktyki zawodowe
Literatura
Literaturę wskaże prowadzący seminarium magisterskie w swojej indywidualnej części sylabusa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: