Analiza danych 2751-PL-S2-AD
Tematyka zajęć (5 spotkań po 3 godz.)
Zajęcia 1
Źródła danych w naukach o polityce: wiarygodność, etyka, dokumentacja (mapowanie ekosystemu danych, metadane, licencje, RODO/etyka badań, analiza wiarygodności źródeł)
Zajęcia 2
Analiza i przetwarzanie danych ilościowych (metody, narzędzia statystyczne i oprogramowanie)
Zajęcia 3
Analiza i przetwarzanie danych jakościowych (metody, narzędzia analityczne i przykładowe studia przypadku)
Zajęcia 4
Syntetyczna prezentacja wyników (dobre praktyki wizualizacji i wystąpień analitycznych, manipulacja i inspiracja)
Zajęcia 5
Prezentacja projektów zaliczeniowych z komentarzem
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- projektu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena zależy od uzyskanej liczby punktów:
45-50 pkt (bardzo dobra - 5)
40-45 pkt (dobra plus - 4+)
35-40 pkt (dobra - 4)
30-35 pkt (dostateczna plus - 3+)
25-30 pkt (dostateczna - 3)
Praca w zespołach - 40 pkt
20 pkt - praca zaliczeniowa pisemna (kryteria: dobór tematu - 5 pkt, dobór źdódeł i weryfikacja ich wiarygodności - 5 pkt, dobór metod analitycznych - 5 pkt, syntetyczne przedstawienie wyników - 5 pkt)
20 pkt - prezentacja pracy zaliczeniowej (kryteria: konstrukcja wypowiedzi - 5 pkt, dyscyplina czasowa - 5 pkt, dobór metod prezentacji - 5 pkt, retoryka - 5 pkt)
Praca indywidualna - 10 pkt
aktywny udział w zajęciach - 5 x 2 pkt
Literatura
Babbie, E. (2013). Podstawy badań społecznych (W. Betkiewicz i in., tłum.). Wydawnictwo Naukowe PWN.
Nowak, S. (2012). Metodologia badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Naukowa
Silverman, D. (2012). Interpretacja danych jakościowych: Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji (M. Głowacka-Grajper & J. Ostrowska, tłum.). Wydawnictwo Naukowe PWN.
McKinney, W. (2023). Python w analizie danych: Przetwarzanie danych za pomocą pakietów pandas i NumPy oraz środowiska Jupyter (Wyd. 3). Helion.
Nussbaumer Knaflic, C. (2019). Storytelling danych: Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów (K. Krzyżanowski, tłum.). Onepress.
Gelman, A., Hill, J., & Vehtari, A. (2020). Regression and other stories. Cambridge University Press.
Grimmer, J., Roberts, M. E., & Stewart, B. M. (2022). Text as data: A new framework for machine learning and the social sciences. Princeton University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: