Komunikowanie polityczne 2751-PL-S2-2-KP
1. Wprowadzenie
2. Komunikowanie polityczne – pojęcie procesu komunikowania politycznego; uczestnicy procesu komunikowania politycznego; Narzędzie komunikowania politycznego
Dobek-Ostrowska B. (2006), Komunikowanie polityczne i publiczne, s. 162-200.
3. Relacje media – polityka
Schulz W., (2006), Komunikacja polityczna, Kraków: WUJ, s. 11–29.
4. Systemy polityczne a medialne
Hallin D.C, Mancini P, (2007), Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu i porównawczym, Kraków: WUJ, s. 19–87.
5. Mediatyzacja polityki
Stromback J., (2008), Four Phases of Mediatization: An Analysis the Mediatization of Politics. "Press/Politics" nr 13 (3), s. 228-246.
Wojtkowski Ł., (2018), Instytucjonalne i kulturalne podejście od procesu mediatyzacji, "Atheaneum Polskie Studia Politologiczne" nr 57, s. 159-170.
6. Władza w mediach
Street J., (2006), Mass media, polityka, demokracja. Kraków: WUJ, s. 91-127: 128-142.
7. Opinia publiczna, publiczność - jako kategoria definicyjna
Jabłoński A.W. (2004), Opinia publiczna, [w:] Wprowadzenie do nauki o państwie i polityce, (red.) Szmulik B, Żmigrodzki M., Lublin, s. 475-491.
Młyniec E., (2002), Opinia publiczna. Wstęp do teorii, Poznań-Wrocław, s. 41-58.
8. Relacje media - opinia publiczna: Agenda Setting, Torowanie, Ramowanie
Seklecka A., (2017), Rytuały medialne w komunikowaniu masowym, Toruń: UMK, s. 301-370
Semetko H.A., Valkenburg P.M., (2000), Framing European Politics. A Content Analysis of Press and Television News, "Journal of Communiation" nr 50, s. 93-109.
9. Proces tworzenia politycznych wiadomości
Allan S., (2006), Kultura newsów, Kraków: WUJ, s. 202–228.
Seklecka A., (2017), Rytuały medialne w komunikowaniu masowym, s. 121-164.
10. Relacje media - politycy opinia publiczna: Spirala Milczenia
Noelle-Neumann E., (2004), Spirala milczenia, Poznań, s. 21-76.
11. Komunikowanie polityczne w kampaniach wyborczych case studies debat telewizyjnych
Anstead, N., (2015), Television Debate in Parliamentary Democraties, London, http://www.lse.ac.uk/media@lse/documents/MPP/LSE-MPP-Policy-Brief-13-Televised-Election-Debates-in-the-UK.pdf, (odczyt: 4.07.2019)
Płudowski Tomasz, (2008), Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 122-134.
12. Media tradycyjne a nowe media
Barllet Jamie, (2018), Ludzie przeciw technologii. Jak internet zabija demokracje, Katowice: Wyd. Sonia Draga, s. 17-44
13. Komunikowanie polityczne w social media
Barllet Jamie, (2018), Ludzie przeciw technologii. Jak internet zabija demokracje, Katowice: Wyd. Sonia Draga, s. 71-102.
Jeziński M., (2011), Po co politykom nowe media? O politycznym istnieniu w wirtualnej przestrzeni, [w:] Jeziński M. (red.), „Nowe media”, nr 2 s. 11.
Zybertowicz A. (2016), Prof. Andrzej Zybertowicz tłumaczy jak internet niszczy demokrację, wywiad „Plus Minus” XI 2016, https://www.rp.pl/Plus-Minus/311249943-Prof-Andrzej-Zybertowicz-tlumaczy-jak-internet-niszczy-liberalna-demokracje.html
14. Komunikowanie polityczne w państwach niedemokratycznych
Street J., (2006), Mass media, polityka, demokracja. Kraków: WUJ, s. 91-109.
15. Kolokwium
W cyklu 2022/23Z:
ZAGADNIENIA |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- tekst programowany
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
System punktowy:
1. Aktywność: 0 – 45 punktów (0 – 3 punktów na zajęcia)
2. Kolokwium (w formie case studies) 0 – 45 punktów
3. Nieobecności (2 dopuszczalne), minus 5 punktów za każdą nadprogramową nieobecność
Suma punktów:
0 – 45 niedostateczny
45 – 53 dostateczny
54 – 62 dostateczny plus
63 – 71 dobry
72 – 80 dobry plus
81 – 90 bardzo dobry
Literatura
Allan S. (2006), Kultura newsów, Kraków: UJ.
Dayan D., Katz E., (2008) Wydarzenia medialne. Historia transmitowana
na żywo, Warszawa
Dobek-Ostrowska B., (2006), Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa: PWN.
Hallin D.C, Mancini P, (2007), Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu i porównawczym, Kraków: Wyd. UJ.
Jakubowicz K. (2013), Media a demokracja w XXI wieku. Poszukiwanie nowych modeli, Warszawa: Wyd. Poltex.
Kepplinger H.M., (2007), Demontaż polityki w społeczeństwie informacyjnym, Kraków: Wyd. UJ,
Mistewicz E., (2012-2015), Nowe media, nr 1-9.
Młyniec E., (2002), Opinia publiczna. Wstęp do teorii, Poznań-Wrocław
Noelle-Newuman E., (2004), Spirala milczenia, Poznań.
Płudowski T., (2008), Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Schulz W., (2006), Komunikacja polityczna, Kraków: Wyd. UJ.
Seklecka A., (2017), Rytuały medialne w komunikowaniu masowym, Toruń: Wyd. UMK.
Semetko H.A., Valkenburg P.M., (2000), Framing European Politics. A Content Analysis of Press and Television News, "Journal of Communiation" nr 50, s. 93-109.
Street J., (2006), Mass media, polityka, demokracja. Kraków: Wyd. UJ.
Wojtkowski Ł., (2012), Mediatyzacja polityki. Amerykańska kampania prezydencka 2008, Toruń: Wydawnictwo UMK.
Serial Borgen (2010, 2011) - I i II sezon https://www.cda.pl/video/55534065
W cyklu 2022/23Z:
Podstawowa: Uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
Warunki zaliczenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: