Zarządzanie partią polityczną 2751-PL-S2-2-DP-ZPP
1. Zagadnienia organizacyjne
2. Partie i systemy partyjne - powtórzenie
3-4. Prawne determinanty tworzenia i funkcjonowania partii politycznych w Polsce i innych państwach świata
5. Zarządzanie zasobami ludzkimi
6. Zarządzanie zasobami materialnymi
7. Zarządzanie informacją
8-10. Zarządzanie w okresie kampaniach wyborczych
11. Etyka w zarządzaniu partiami politycznymi
12. Finansowanie partii politycznych
13. Finansowanie partii politycznych w Polsce – problemy natury prawnej i etycznej
14. Prezentacja projektów
15. Podsumowanie kursu
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
- SWOT
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Brodzińska-Mirowska Barbara, Jacuński Michał (2022), Partie polityczne w obliczu kryzysu zaufania społecznego. Perspektywa komunikacyjna
Cwalina Wojciech, Falkowski Andrzej, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk: GWP.
Chmaj Marek, Skrzydło Wiesław, System wyborczy Rzeczypospolitej Polskiej, Warszawa 2011, Wolters Kluwers.
Dalton Richard J., Farrell David, McAllister Ian, (2011), Political Parties and Democratic Linkage. How Parties Organize Democracy, Oxford: Oxford University.
Dalton Russel J., Wattenberg Paul (red.), Parties without Partisans. Political Change
in Advanced Industrial Democracies, Oxford: Oxford University Press,
Jaśniok Michał, Strategie marketingowe na rynku politycznym, Kraków 2007, Walters Kluwer Polska.
Michalak Bartłomiej, (2008), Partie protestu w Europie Zachodniej. Analiza relewancji politycznej, Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
Passarelli Gianluca, (red.), (2015), The Presidentialization of Political Parties: Organizations, Institutions and Leaders , Palgave MacMillan.
Pacześniak Anna, Wincławska Maria, (2018), Leadership in Polish Political Parties, „E-Politikon” nr XXVIII , s. 92-114
Sobolewska-Myślik Katarzyna, (2004), Partie i systemy partyjne na świecie, Warszawa: PWN.
Sobolewska-Myślik Katarzyna, Kosowska-Gąstoł Beata, (2017), Partie politycznych przedsiębiorców – nowy model partii?, “Atheaneum Polskie Studia Politologiczne” nr 55, s. 108-129.
Tomczak Łukasz, (2012), Lewicowe partie polityczne w Polsce. Program, organizacja, strategie, Szczecin: Wyd. Naukowe Usz.
Wojtasik Waldemar, (2022), Manipulacje wyborcze, Warszawa: Wyd. Ridero.
Zullianello Mattia, Larsen Erik Gahner, (2021), Populist parties in European Parliament elections: A
new dataset on left, right and valence populism from 1979 to 2019, „Electoral Studies” nr 71, s. 1-8.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: