Strategie polityczne – projektowanie i realizacja 2751-PL-S2-2-DP-SP
1. Wprowadzenie
2. Strategia w działalności politycznej - ujęcie teoretyczne
3. Doradztwo polityczne
4-5 Analiza sytuacji wyjściowej
6. Cele i grupy docelowe strategii
7. Pozycjonowanie
8. Strategia programowa
9. Strategia finansowa
10-12. Strategia komunikacyjna (media tradycyjne, social media, event marketing, reklama polityczna, marketing wirusowy i szeptany, storryteling w polityce)
13. Optymalizacja narzędzi promocji
14. Monitoring i ewaluacja strategii
15. Prezentacja projektów
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- SWOT
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
System punktowy:
1. Aktywność: 0 – 45 punktów (0 – 3 punktów na zajęcia)
2. Realizacja projektu zespołowego 0 – 45 punktów
Suma punktów:
0 – 45 niedostateczny
45 – 53 dostateczny
54 – 62 dostateczny plus
63 – 71 dobry
72 – 80 dobry plus
81 – 90 bardzo dobr
Literatura
Cichosz M., (2002), Metody analizy i diagnostyki rynku politycznego, [w:] Jabłoński A. W., Sobkowiak L., Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław: UWr, s. 93-122.
Cwalina W., Falkowski A., (2005), Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna. Gdańsk: GWP
Farrell David, Kolodny Robert, Medvic Steven, (2001) Parties and Campaign Professionals in a Digital Age. Political Consultants in the United States, ‘Press/Politics’ 6(4).
Ferenc Witold, Mrówka Rafał, Wilkos Sylwia, (2004) Komunikacja polityczna. Jak wygrać wybory?, Warszawa: LTW.
Jaśniok Michał, (2007) Strategie marketingowe na rynku politycznym, Kraków : Wolters Kluwers.
Kolanko Michał red., (2022), Game Changer. Za kulisami polityki, Poznań: Wyd. Rebis
Kolczyński Mariusz, (2008), Strategie komunikowania politycznego, Katowice: UŚ, s. 32-43.
Lees-Marshment Jennifer, (2009), Political Marketing. Pronciples and Applications, New York: Routledge.
Maguś Wojciech, (2017), Profesjonalizacja komunikowania politycznego - analiza wyborów Prezydenta RP w 2015 roku [w:] M. Kolczyński (red.), Polskie wybory 2014-2015. Kontekst krajowy i międzynarodowy - przebieg rywalizacji - konsekwencje polityczne, Tom 1, Katowice, s. 82-102;
Maguś Wojciech, (2019), Twitter jako narzędzie dialogu liderów politycznych z otoczeniem, "Zeszyty Prasoznawcze", tom 62 nr 4 (240).
Mazur M., (2004), Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych w USA i w Polsce. Warszawa: PWN
Mistewicz E., (2010), Marketing narracyjny. Jak budować historie, które się sprzedają, Gliwice: Helion.
Trzeciak Sergiusz, (2005), Kampania wyborcza. Strategia sukcesu, Warszawa: Zysk i S-ka, s. 137-188.
Skrzypiński Dariusz, (2002), Strategie partii politycznych, [w:] Jabłoński Andrzej W., Sobkowiak Leszek, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław: UWr.
Wojtasik Waldemar, (2022), Manipulacje wyborcze, Ridero.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: