Modern Local Government 2751-KONJA-MLG
Celem konwersatorium jest przedstawienie studentom współczesnego samorządu terytorialnego oraz jego wyzwań. Dyskutowane tematy zostały wybrane różnorodnie, gdyż za główny cel konwersatorium postawiono sobie uzyskanie jak to tylko możliwe wysokiej płynności w debatowaniu w języku angielskim, jak również - podniesienie zasobu słownictwa branżowego uczestników.
Studenci będą zobligowani do przeczytania jednego tekstu na zajęcia, specjalny nacisk kładąc na słownictwo, które jest dla nich nowe. Prowadzący, jeśli zauważy, że grupa prawdopodobnie nie zapoznała się z materiałem, rezerwuje sobie prawo przeprowadzenia krótkiego testu. W przypadku niezaliczenia traci się jeden punkt, a test należy zaliczyć w terminie późniejszym.
Podczas zajęć przeprowadzone zostaną różne ćwiczenia o charakterze ustnym, włączając w to dyskusje w parach i ogólne dyskusje, gry symulacyjne, itp.
Kurs kończy się indywidualną mową końcową na wybrany, dowolny temat, odnoszący się do zagadnienia wybranego z zajęć.
By zaliczyć kurs należy zdobyć wystarczającą liczbę punktów z zajęć i za mowę końcową.
1. Course Introduction
2. Concept of decentralization part I
3. Concept of Decentralization part II
4. Elected Local Government
5. Party Politics and Local Government – Representation and Non-Elected Bodies
6. Directly Elected Mayors
7. Renewing Local Democracy
8. Local Government Challenges: Participation
9. Local Government Challenges: Migrants
10. Youth and Children
11. E-municipalities
12. Active Neighborhoods
13. Slums
14. Final presentations part 1
15. Final presentations part 2. Evaluation
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- panelowa
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- gry i symulacje
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Punkty przyznawane są za :
- aktywne uczestnictwo w dyskusjach, grach symulacyjnych, itp.
- mowę końcową.
Punkty są odbierane za:
- niezaliczenie małego testu sprawdzającego znajomość słownictwa (jeśli będzie przeprowadzony)
Skala ocen
0-7 p.: 2
8 p.:3
9 p.:3+
10 p.: 4
11 p.: 4+
12-14 p.: 5
Praktyki zawodowe
Nie
Literatura
2. Concept of decentralization part I
Hans Bjørn Olsen, Decentralisation and Local Governance. Module 1: Definitions and Concepts, p. 1–20,
CLICK HERE Direct Link to #2
3. Concept of Decentralization part II
Mariusz Popławski, Municipalities and Local Associations as Subjects of Public Power, p. 15–33.
CLICK HERE Direct Link to #3
4. Elected Local Government
Status of local elected representatives in Europe, CLICK HERE Direct Link to #4
5. Party Politics and Local Government – Representation and Non-Elected Bodies
Stefanus Sampe, Why Political Parties don’t and do Matter in Local Government Elections in
Indonesia: A Manado Case
CLICK HERE Direct Link to #5
6. Directly Elected Mayors
David Sweeting, Robin Hambleton, The Dynamics of Depoliticisation in Urban Governance: Introducing a Directly Elected Mayor,
CLICK HERE Direct Link to #6
7. Renewing Local Democracy
Diana Mitlin, Reshaping Local Democracy,
CLICK HERE Direct Link to #7
8. Local Government Challenges: Participation
Lucyna Rajca, Forms of Public Participation in the Polish Local Government
CLICK HERE Direct Link to #8
9. Local Government Challenges: Migrants
Lucyna Rajca,
CLICK HERE Direct Link to #9
10. Youth and Children
Monika Augustyniak, Legal status of youth councils in Poland and France in the light of new legal regulations
CLICK HERE Direct Link to #10
11. E-municipalities
Agnieszka Tomaszewicz, The model of local e-administration development
CLICK HERE Direct Link to #11
12. Active Neighbourhoods
CLICK HERE Direct Link to #12
13. Slums
Thierry Yerema Coulibaly, Shunsuke Managi, Populations in slums are happier than rural populations: The case of Mumbai
CLICK HERE Direct Link to #13
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: