Introduction to Political Science English 2751-KONJA-IPSE
Celem konwersatorium jest przedstawienie studentom współczesnego samorządu terytorialnego oraz jego wyzwań. Dyskutowane tematy zostały wybrane różnorodnie, gdyż za główny cel konwersatorium postawiono sobie uzyskanie jak to tylko możliwe wysokiej płynności w debatowaniu w języku angielskim, jak również - podniesienie zasobu słownictwa branżowego uczestników.
Studenci będą zobligowani do przeczytania jednego tekstu na zajęcia, specjalny nacisk kładąc na słownictwo, które jest dla nich nowe. Prowadzący, jeśli zauważy, że grupa prawdopodobnie nie zapoznała się z materiałem, rezerwuje sobie prawo przeprowadzenia krótkiego testu. W przypadku niezaliczenia traci się jeden punkt, a test należy zaliczyć w terminie późniejszym.
Podczas zajęć przeprowadzone zostaną różne ćwiczenia o charakterze ustnym, włączając w to dyskusje w parach i ogólne dyskusje, gry symulacyjne, itp.
Kurs kończy się indywidualną mową końcową na wybrany, dowolny temat, odnoszący się do zagadnienia wybranego z zajęć.
By zaliczyć kurs należy zdobyć wystarczającą liczbę punktów z zajęć i za mowę końcową.
Tematy:
1/ Wprowadzenie
2/ Rasizm i jego oblicza na co dzień
3/ Rządzenie społecznościami
4/ Ruchy alterglobalistyczne
5/ Nowe technologie wobec ludzkiego ciała
6/ Państwo jako regulator
7/ Kobiety w polityce
8/ Organizacje pozarządowe jako podwykonawcy zadań publicznych
9/ Nowa fala migracji
10/ Obywatelstwo a tożsamość lokalna
11/ Kara śmierci
12/ Wolność
13/ Przyszłe społeczeństwa
14/ Wystąpienie końcowe 1
15/ Wystąpienie końcowe 2
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
- studium przypadku
- panelowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Punkty przyznawane są za :
- aktywne uczestnictwo w dyskusjach, grach symulacyjnych, itp.
- mowę końcową.
Punkty są odbierane za:
- niezaliczenie małego testu sprawdzającego znajomość słownictwa (jeśli będzie przeprowadzony)
Skala ocen
0-7 p.: 2
8 p.:3
9 p.:3+
10 p.: 4
11 p.: 4+
12-14 p.: 5
Praktyki zawodowe
Nie
Literatura
2. M. Dean, Governing Societies (2007), p. 133-157.
3. G. Noble, S. Poynting, “The Daily Frustrations You Have to Live with”: Everyday Racism and the Social Exclusion of Arab and Muslim Australians since September 11, [in:] Terrorism, Media Society (2006), ed. T. Płudowski, p. 253-264.
4. M. I. Lichenbach, H. G. E. De Vries, Mechanisms of Globalism Protest Movements, [in:] The oxford Handbook of Comparative Politics (2009), eds. C. Boix and S. C. Stokes, p. 461-498.
5. C. Fabre, New Technologies, Justice, and the Body, [in:] The Oxford Handbook of Political Theory (2008), eds. J. S. Dryzek, B. Honig, A. Phillips, p. 713-728.
6. J. Braithwaite, The Regulatory State?, [in:] The Oxford Handbook of Political Institutions (2008), eds. R. A. W. Rhodes, S. A. Binder, B. A. Rockman, p. 407- 430.
7. J. Marszałek Kawa,The Participation of Women in Politics. Deliberations on the Gender Parity Bill, “Polish Political Science Yearbook, Vol. XL 2011, p. 82-109.
8. S. R. Smith, NGOs and Contracting, [in:] The Oxford Handbook of Public Management (2007), eds. E. Ferlie, L. E. Lynn Jr, Ch. Pollitt, p. 590-614.
9. A.M. Kjaer, Governance (2008), p. 3-7; 19-58.
10. L. Thorp, New Migrants, Citizenship and Local Governance: ‘Poles’ Apart?, [in:] Changing Local Governance, Changing Citizens (2009), eds. C. Durose, S. Greasley, L. Richardson, p. 111-134.
11. S. S. Dhaliwal, Good Governance in Local Self-Government (2004), p. 25-54; 92-121.
12. J. Wolff, Introduction to Political Philosophy (2006), p. 177-199.
- Chapter I.V.f. – Punishment, [in:] Political Thought (1999), p. 181-186.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: