Critical Thinking 2751-KONJA-CT
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- oxfordzka
- panelowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
A student’s grade depends on the active participation in discussions about the problems and the literature proposed in the syllabus. By the concept of active participation the instructor understands taking part in discussions (particularly, the instructor expects students to ask him questions concerning proposed problems) or giving an oral presentation on a given topic – K1, S1, SC1, SC2.
Oral presentation should take a stance on the topic, pose questions and propose solutions. Each presentation should take approximately 10-15 min – K1, S1, SC1, SC2
Literatura
Perlikowski, Ł. (2021). A Theory of Argumentation: The Case of Ethical, Political, and Utopian Thinking. Archiwum Filozofii Prawa i Filozofii Społecznej, 2(27), p. 54–68.
S. Toulmin, R. Rieke, A. Janik, (1984). An introduction to reasoning. London: Collier Macmillan Publishers,
p. 23-44.
S. Toulmin, R. Rieke, A. Janik, (1984). An introduction to reasoning. London: Collier Macmillan Publishers,
p. 45-78.
S. Toulmin, R. Rieke, A. Janik, (1984). An introduction to reasoning. London: Collier Macmillan Publishers,
p. 81-102.
A. Schopenhauer, The Art of Being Right
D. Walton, C. Reed, F. Macango. (2008). Argumentation Schemes, p. 1-42
D. Walton, C. Reed, F. Macango. (2008). Argumentation Schemes, p. 87-120.
D. Walton, C. Reed, F. Macango. (2008). Argumentation Schemes, p. 43-86.
J. Bentham. (1824). The Book of Fallacies. 32-124.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: