Public relations w praktyce 2751-KON-PRP
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą public relations oraz jego narzędziami. W trakcie wykładu zostaną przedstawione wybrane definicje, powstanie oraz rozwój public relations. Ponadto zostaną scharakteryzowane funkcje, zakres i zadania PR. Kolejne referowane zagadnienia to różnice pomiędzy PR a marketingiem, reklamą i propagandą, grupy otoczenia i komunikacja z nimi, narzędzia i techniki PR, media relations, monitoring mediów, Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa (CSR), wewnętrzne PR, planowanie programów PR, badania, programy i ocena PR modele PR. Ponadto omówione zostaną aspekty związane z reprezentowaniem interesów oraz zarządzaniem sprawami publicznymi.
Przywołane zostaną wybrane case studies przeprowadzonych strategii PR. Zaprezentowane zostanie wykorzystanie PR w businessie, NGO, świecie sportu i instytucjach kultury.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Wiedza z zakresu technologii informacyjnych- punktowana
- ćwiczeniowa
- panelowa
- studium przypadku
- sytuacyjna
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kolokwium – K_W01, K_W02, K_U01
Projekt zaliczeniowy – K_U02, K_U03
Aktywność – K_K01 - Prezentacje; aktywność jako metoda weryfikacji osiągnięcia efektów kształcenia w ramach zajęć.
Projekt lub/i kolokwium 50% oceny / aktywność i praca na zajęciach 50% oceny.
Sposób oceny zgodnie z obowiązującą punktacja końcowa:
60%-64% - 3,0 (trzy)
65%-74% - 3,5 (trzy i pół)
75%-84% - 4,0 (cztery)
85%-94% - 4,5 (cztery i pół)
95% -100% - 5,0 (pięć).
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Dariusz Tworzydło, Public Relations: praktyka komunikowania 3.0, PWN, 2023.
2. S. Black, Public relations, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2005.
3. W. Budzyński, Public relations: strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa: Poltext, 2008.
4. E. M. Cenker, Public relations, Poznań: Wydawn. Wyższej Szkoły Bankowej, 2007.
5. R. Laermer, M. Prichinello, Public relations, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004.
6. Public relations: znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, red. J. Olędzki, D. Tworzydło, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.
7. Skuteczne techniki PR, red. A. Gregory, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005.
8. K. Wójcik, Public relations, Warszawa: Woters Kluwer business, 2013.. S. Black, Public relations, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2005.
Literatura uzupełniająca:
1. David Meerman Scott, The New Rules of Marketing and PR: How to Use Content Marketing, Podcasting, Social Media, AI, Live Video, and Newsjacking to Reach Buyers Directly, Wiley, 2022.
2. B. Rozwadowska, Public relations, Teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa 2011.
3. M. Datko, Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2012.
Internet:
https://publicrelations.pl/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: