Public relations w praktyce 2751-KON-PRP
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą public relations oraz jego narzędziami. W trakcie wykładu zostaną przedstawione wybrane definicje, powstanie oraz rozwój public relations. Ponadto zostaną scharakteryzowane funkcje, zakres i zadania PR. Kolejne referowane zagadnienia to różnice pomiędzy PR a marketingiem, reklamą i propagandą, grupy otoczenia i komunikacja z nimi, narzędzia i techniki PR, media relations, monitoring mediów, Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa (CSR), wewnętrzne PR, planowanie programów PR, badania, programy i ocena PR modele PR. Ponadto omówione zostaną aspekty związane z reprezentowaniem interesów oraz zarządzaniem sprawami publicznymi.
Przywołane zostaną wybrane case studies przeprowadzonych strategii PR. Zaprezentowane zostanie wykorzystanie PR w businessie, NGO, świecie sportu i instytucjach kultury.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- punktowana
- ćwiczeniowa
- panelowa
- studium przypadku
- sytuacyjna
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kolokwium – K_W01, K_W02, K_U01
Projekt zaliczeniowy – K_U02, K_U03
Aktywność – K_K01 - Prezentacje; aktywność jako metoda weryfikacji osiągnięcia efektów kształcenia w ramach zajęć.
Sposób oceny zgodnie z obowiązującą punktacja końcowa:
60%-64% - 3,0 (trzy)
65%-74% - 3,5 (trzy i pół)
75%-84% - 4,0 (cztery)
85%-94% - 4,5 (cztery i pół)
95% -100% - 5,0 (pięć).
Literatura
Literatura podstawowa:
1. S. Black, Public relations, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2005.
2. W. Budzyński, Public relations: strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa: Poltext, 2008.
3. E. M. Cenker, Public relations, Poznań: Wydawn. Wyższej Szkoły Bankowej, 2007.
4. R. Laermer, M. Prichinello, Public relations, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004.
5. Public relations: znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, red. J. Olędzki, D. Tworzydło, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.
6. Skuteczne techniki PR, red. A. Gregory, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005.
7. K. Wójcik, Public relations, Warszawa: Woters Kluwer business, 2013.. S. Black, Public relations, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2005.
Literatura uzupełniająca:
1. B. Rozwadowska, Public relations, Teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa 2011.
2. M. Datko, Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: