Diagnoza rozwoju fizycznego i motorycznego 2600-SIW-M6-DR-3-S1
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z przejawami i uwarunkowaniami motoryki ludzkiej, rozwojem zdolności motorycznych w ontogenezie (aspekty teoretyczne i implikacje praktyczne), pojęciami i interpretacjami sprawności fizycznej, z podstawowymi metodami diagnozowania sprawności motorycznej, skalami ocen, interpretacją wyników pomiarów, wybranymi teoriami uczenia motorycznego, klasyfikacją ruchów oraz uczeniem programów motorycznych i umiejętności (technik) sportowych.
W cyklu 2022/23L:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z przejawami i uwarunkowaniami motoryki ludzkiej, rozwojem zdolności motorycznych w ontogenezie (aspekty teoretyczne i implikacje praktyczne), pojęciami i interpretacjami sprawności fizycznej, z podstawowymi metodami diagnozowania sprawności motorycznej, skalami ocen, interpretacją wyników pomiarów, wybranymi teoriami uczenia motorycznego, klasyfikacją ruchów oraz uczeniem programów motorycznych i umiejętności (technik) sportowych. |
W cyklu 2023/24L:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z przejawami i uwarunkowaniami motoryki ludzkiej, rozwojem zdolności motorycznych w ontogenezie (aspekty teoretyczne i implikacje praktyczne), pojęciami i interpretacjami sprawności fizycznej, z podstawowymi metodami diagnozowania sprawności motorycznej, skalami ocen, interpretacją wyników pomiarów, wybranymi teoriami uczenia motorycznego, klasyfikacją ruchów oraz uczeniem programów motorycznych i umiejętności (technik) sportowych. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Zaliczenie pisemne- W01
Zaliczenie praktyczne - W03, U1, U2
Przedłużona obserwacja – K1
Kryteria oceniania:
Wykład:
Zaliczenie pisemne pisemne w formie testu jednokrotnego wyboru
(0 – 20 punktów > 50%))
Ćwiczenia:
Zaliczenie praktyczne (0 – 6 punktów; > 50%)
Przedłużona obserwacja (0 – 2 punktów; > 50%)
Suma uzyskanych punktów: Ocena:
< 14 ndst
15-17 dst
18-19 dst+
20-23 db
24-26 db+
27-28 bdb
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Czabański B. [2000], Kształcenie psychomotoryczne. AWF, Wrocław.
2. Raczek J., Mynarski W., Ljach W. [2003], Kształtowanie i diagnozowanie koordynacyjnych zdolności motorycznych. AWF Katowice.
Literatura uzupełniająca:
1. Drabik J. [2006], Pedagogiczna kontrola pozytywnych mierników zdrowia fizycznego. Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: