Metodyka rekreacyjnego treningu zdrowotnego 2600-SIW-M5-MR-3-S1
Cele rekreacji a trening zdrowotny. Metodyka doskonalenia wydolności aerobowej i anaerobowej. Metodyka kształtowania sprawności motorycznej. Metodyka nauczania ruchu. Specyfika uczenia się dorosłych. Kształtowanie zachowań zdrowotnych z wykorzystaniem modeli zmiany zachowań zdrowotnych. Trening zdrowotny jako aktywność autokreacyjna. Kształtowanie autorefleksji: strategia Action - Inquiry, strategia PIWKO
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
wykład - praca pisemna
ćwiczenia - aktywność studentów, kolokwium zaliczeniowe
Literatura
P Błajet, Aktywność seniorów - radość, sport, seks (2020, w druku)
H. Kuński, Podstawy treningu zdrowotnego (1987)
H. Kuński, Trening zdrowotny osób dorosłych (2003)
M. Kusch i wsp., Trening w twoich rękach (2006)
J. Górski, Fizjologia wysiłku i treningu fizycznego (2011)
P. Blajet, Zdrowie i seks seniorów (2018)
Źrodła internetowe wskazane przez prowadzącego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: